ירקות אורגניים

חומר גלם עיקרי: זרעי צ'יה ופירות העונה

בתקופת הקיץ, אני כל הזמן בחיפוש אחר קינוחים חדשים וצוננים ובעיקר טבעיים, כי נכון, הכי כיף לאכול פירות טריים, אבל לפעמים באים אורחים ובא לי להרשים אותם עם איזה קינוח מגניב ובריא ולפעמים גם לי בעצמי, בא לאכול עוד משו חוץ מקערת פירות. את הצ'יה הכרתי עוד הרבה לפני הקינוח שרקחתי עבורכם. הצ'יה נחשבת "מזון על", שבמילים פשוטות זה אומר שהיא מזון סופר בריא, דיאטטי, טבעי ושיש בו ערכים בריאותיים מאוד גבוהים ביחס לחומר גלם אחד, הרבה מעבר למזונות שהם לא מזונות על (זה היה 2 שניות על מה זה "מזון על" ,חחח…). לצ'יה יש תכונה כזו ממש כייפית: היא מתנפחת והופכת לג'לי, כשנותנים לה קצת להשתובב עם מים.
מה שגורם לה להיות יותר משביעה ועדיין לשמור על כל הערכים התזונתיים שלה.
אני נוהגת להוסיף את הצ'יה לשייקים, גלידות, ולהכין ממנה קינוחים כמו במתכון לפניכם. אתם יכולים להשתמש בה איך וכמה שתרצו, רק שימו לב שהיא מעדיפה קור וטמפ' החדר, אז עדיף שלא לחמם אותה.

אגב, את זרעי הצ'יה ניתן להשיג בבתי הטבע המובחרים, יש שחורות ויש לבנות, אין הבדל, שני הסוגים מומלצים.

מתכון השבוע: קינוח ג'ל צ'יה ופירות העונה

(מתכון זה דורש הכנה מוקדמת)

רכיבים:
1/3 כוס זרעי צ'יה שחורה/ לבנה
2 כוסות מים
1/4 כוס חלב צמחי
פירות העונה: מנגו, דובדבנים, בננות וכדומה…
חופן גרעינים טבעיים (שקדים/אגוזים/קשיו וכו')
כף סילאן
כף אבקת מאקה (גם זה מזון על, גם אותו ניתן להשיג בבתי טבע המובחרים)

אופן הכנה:
**מכינים לילה מראש**
1.שופכים לקופסא או קערה את כמות זרעי הצ'יה והמים ומערבבים.
2.ממתינים 5-7 דקות ומערבבים שוב, מועכים ומפרידים טיפה את הגושים הקטנים שנוצרו. כמה שיוצא, לא קריטי אם ישארו קצת גושים.
3.מכניסים ללילה במקרר, או לפחות ל6-7 שעות. בבוקר, תמצאו תערובת הומוגנית של מעין ג'ל מכווץ וחסר נוזלים העשוי כדורים-כדורים קטנטנים של הצ'יה שלנו.
4.מפרידים מהקערה כמה כפות מהג'ל ומכינים לצורך הכנת הקינוח.
**לאחר מכן, מכינים את הקינוח, ממש לפני ההגשה**
5.מוסיפים את החלב הצמחי לקערה עם הג'ל –בהדרגה. המרקם צריך להתערבב באופן הומוגני עם הג'ל ולא להפוך לבלילה מיימית מדי. תוכל לבחון זאת כשתבחינו שהפירות יצופו ע"ג הג'ל ולא יטבעו לתוכו.
6. לאחר קבלת תערובת אחידה ודייסתית של חלב וג'ל, מוסיפים את הפירות החתוכים ואת הגרעינים מפזרים מעל.
7. משלימים את המנה עם זיגוג סילאן ופיזור אבקת מאקה – לפי טעמכם.

הערות
    זרעי צ'יה הם מקור צמחי לאומגה 3 , בדיוק כפי שיש בדגים.
    קערת ג'ל צ'יה ופירות מהווה ארוחת בוקר מצוינת ומשביעה ביותר, ומעבר לכך – פשוט טעימה! תהנו ממנה בעיקר בקיץ , שבא לכם משהו קריר שכיף לאכול.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
סיון מ-נועם השדה