מתכון לממרח טבעוני

למה זה טוב לנו?

מאז שהתקרבתי לטבע והתזונה שלי היא פחות מעובדת והרבה פחות תעשייתית, נוצר לפתע קושי עצום ב"תפעול" של המון מזונות שהייתי רגילה לנגב בלחם, לתבל בממרחים ורטבים קנויים, להוסיף אבקות ועוד הרגלים מגונים. מה שהתחיל כחשש תהומי וצעידה אל עבר הלא נודע, התגלה לבסוף כאחת הבשורות הכי מרעננות שהגיעו לצלחת שלי מזה זמן רב. המתכון הבא הוא דוגמה לכך: ממרח כייפי, בריא ודיאטטי שממש ממש כיף לאכול עם "ניגובים" של ירקות ופירות, למשל כמו תפוח ירוק! והנה קבלתם אחלה של נשנוש צהריים או ערב, מבלי להרגיש בחסרונו של הלחם אפילו לרגע.מתכון השבוע: ממרח זוקיני ונענע קייצי ורענן

רכיבים:
1 זוקיני גדול חתוך לקוביות (ניתן להחליף בקישוא רגיל)
1 בצל ירוק
1/3 כוס קשיו
ענף נענע
ענף טימין טרי או קורט יבש
2 כפיות שמרי בירה (ניתן לקנות בבתי הטבע המובחרים)
כף שמן זית
קורט פלפל לבן (אבקה)
שמן קוקוס

אופן הכנה:
1. מושחים מחבת פסים בשמן קוקוס וצולים היטב את חתיכות הקישוא עד להזהבה מוחלטת ואפילו קצת צריבה מוגזמת.

2. מעבירים את הקישוא הצרוב ואת השאריות הצרובות למעבד מזון עם שאר חומרי הגלם, עד לתערובת ממרח אחיד ללא חתיכות.

3. במידה והממרח מעט נוקשה מדי ולא מספיק קטיפתי, ניתן להוסיף לו ממש מעט מים או שמן זית.

הערות

  • לממרחי ירקות יש אין סוף ווריאציות. מתכון זה הוא דוגמה לאחת מהווריאציות, הקשיו נותן עושר תזונתי וטקסטוראלי של הקישואים והנענע והן מעניק רעננות כייפית לממרח.
  • נסו לשלב סוגי ירקות חיים ומבושלים עם צמחי מאכל ותבלינים וכך תמציאו אין ספור ממרחים.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
סיון מ-נועם השדה