מי יודע מה זה טחי-נא?
לא, לא, לא טחינה, אלא טחי-נא!
זה נשמע אותו דבר, אולי נראה דומה, אבל זה ממש שונה.
טחי-נא היא נוזל דיי דומה למה שאתם מכירים אבל ישנם מספרים הבדלים שבעיקר יעשירו את גופכם ויתגמלו אותו בכל מה שחשבתם שטחינה רגילה יודעת לעשות. אז מה בעצם ההבדל? טחי-נא, היא טחינה ללא עיבוד. נכון, טחינה גולמית היא כביכול ללא עיבוד, כי יש רק שומשום טחון. אז זהו שלא. בטחינה הרגילה שלנו לוקחים שומשום רגיל (לא מונבט) ומעבירים אותו תהליך עיבוד תעשייתי בחום גבוה. למה זה משנה שאלתם? ראשית, שומשום שלא עבר תהליך מסוים של הנבטה (או במילים מדוייקות: "טרום הנבטה") כולא בתוכו את כל הערכים התזונתיים שלא ישתחררו גם באכילה אח"כ. מעבר לזה, כל הליך חימום בחום גבוה שעובר המזון, גורם לנו לקבל ממנו אפילו פחות ערכים תזונתיים גם ככה. באופן זה, תקבלו קופסת טחינה (עשויה פלסטיק) עם שכבת שמן עבה שתפתחו אותה והיא תדבק בסוף האריזה גם לתחתית, מעבר לכך, הטעם יהיה שונה גם. היום יש עידן אחר בכל מה שקשור לטחינה, קוראים לו טחי-נא, נא=RAW=חי. לא מעובד.

תוכלו לקרוא עוד אודות הטחינא, כאן
וכמובן לתת לה מקום של כבוד בסל הבא שלכם.

אחרי שתקבלו את הצנצנת הנהדרת הזו, ישר תכינו ממנה את המתכון האלוהי הזה שמשלב את שני המזונות שהכי אוהבים להתערבב יחד: בננות וטחי-נא.

רכיבים: עבור מנת גלידה עם תוספות, אישית ומפנקת!
3 תמרים צהובים לחים ומגולענים (זו העונה!)
4 בננות קטנות יחסית (קפואות)
כף שטוחה טחי-נא
*תוספות לבחירה (מפורט בהערות מטה)

אופן הכנה:
1.מכניסים את כל החומרים לבלנדר, עדיף ללא תוספת מים (למי שיש בלנדר חזק) ומבלנדרים היטב עד לקבלת טקסטורה גלידתית וסמיכה במיוחד.
2.ניתן להוסיף עוד תמרים/ טחי-נא לפי העדפת הטעמים בעיניכם, לגלידה עם טעם יותר מודגש של טחי-נא או של מתיקות התמר לחילופין.
3.משתוללים עם תוספות צבעוניות וקיציות! אפשר גם להוסיף לגלידה עוד פירות באופן טרי כמו אננס, מנגו, תפוחים ועוד. גלידת טחי-נא מתאימה לכל פרי!

הערות:

מומלץ ואף כדאי להוסיף לגלידה תוספות כמו: כוסמת ירוקה מיובשת, שבבי קוקוס או קקאו נא, סילאן (ללא סוכר), גוג'י ברי, זרעי צ'יה, תמרי מג'הול, מיני אגוזים ושקדים טבעיים, אבקת חרובים… ובאמת, אין גבול לאפשרויות.

מנה כזו כפי שתוארה במתכון, יכולה בקלות לשמש כארוחה מלאה, הן בערכים התזונתיים שלה והן בטעם והתוספות. כדאי לאכול מנות כאלה בבוקר ולא בלילה (אם תצליחו להתאפק, כן? כי הכי בא גלידות בלילה, אני יודעת…). מנה זו מכילה מזונות על, דגן מלא, פירות ונטולת סוכר וגלוטן ועשירה בויטמינים ומינרלים מן הצומח.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
סיון מ-נועם השדה

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שליחה