ירקות אורגניים

למה זה טוב לנו?

אני לא אשכח שהייתי ילדה, הייתה לנו שכנה בבניין שהייתה בריאותיסטית כזו. לרוב היא הייתה פוגשת את אמא שלי אצל הירקן ואמא שלי תמיד הייתה שואלת אותה את אותה השאלה: "תגידי, מה את מכינה עם הדלורית הזו?", השכנה הייתה ממלמלת כמה שמות של מאכלים מוזרים ואמא שלי בתמורה הייתה מגלגלת עיניים,וחוזרת לבחור ירקות מוכרים. זה מעין "טקס" קבוע כזה שהיה קורה בכל פעם שהן היו נפגשות אצל הירקן. מיותר לציין שמעולם לא טעמתי דלורית אצלנו בבית, בתור ילדה. עד שנות ה20 המאוחרות של חיי הייתה לי דעה דיי מוצקה לגבי הדלורית: משעממת, בעלת צורה מוזרה, שתמיד היה לי חשש עצום לגלות מה מרשרש שם בתוכה. ושאלת השאלות: "למה, אבל למה, צריך דלורית כשיש דלעת?".
וואו… וואו… כמה שטעיתי!!! בביס הראשון שלי בדלורית, הבנתי הכל. הדלורית היא ה"כתומה" הכי שווה שיש. לא הבטטה, לא הגזר, לא הדלעת ולא אף ירק כתום אחר יוכלו להעניק לכם את אותן האיכויות שתתן לכם הדלורית. היא אצילית, בעלת מרקם וטעם נפלאים ומגיבה מצוין לכל תנאי אכילה (אפילו טרייה היא טעימה, אבל זה כבר למתכון אחר), כל כך פשוטה "לתפעול" והיא אפילו בריאה בטירוף! תוכלו להמציא את עצמכם במטבח בעזרתה החל מתוספת לפשטידות ועד ממולאי סירות דלורית ורטבים לפסטות, אין גבול לדמיון, באמת.

לכן, במתכון הבא, היה לי ברור שאני הולכת מיד "לשדך" את הדלורית ליחסי הבלתי פתורים עם הכוסמת. לא הופתעתי, יצא מוצלח ביותר!

מתכון השבוע: כוסמת כתומים

רכיבים:

כוס כוסמת קלויה (צבעה חום כהה, לא לבן בהיר)
פלפל צהוב
פלפל כתום
בטטה
גזר
דלורית / דלעת ערמונים
ענף טימין טרי או קורט טימין מיובש
מלח הימלאיה ורוד
פלפל שחרו גרוס
1-2 עלי דפנה
קורט כורכום
קורט חוויאג' למרק
קורט כמון
שמן קוקוס
רבע לימון טרי

אופן הכנה:

1.חותכים את כל הירקות באופן גס. חשוב לרוקן את הדלורית והפלפל מהגרעינים.
2.קולים את הירקות בסיר עם כפית שמן קוקוס עד להזהבה.
3.מוסיפים את הכוסמת וקולים עוד מספר דקות נוספות.
4.מוסיפים את התבלינים ומערבבים היטב את כל חומרי הגלם.
5.מניחים את הסיר על אש בינונית ,ממלאים מים בסיר עד לקו חומרי הגלם, ומכסים היטב בעזרת נייר מגבת ומכסה תואם.
6. מבשלים ל20-30 דק', מומלץ לבדוק ולערבב מדי פעם עד אשר הכוסמת במצב נגיס (כמו פתיתים). אם חסר מים, מוסיפים בכל פעם קצת. על הדרך, מתקנים תיבול אם צריך.
7.מורידים מהאש ומשאירים מכוסה עוד רבע שעה לפני הגשה.

הערות

מנה זו היא מנה בעלת ערך בריאותי גבוה ביותר, היא מכילה את כל הטוב שיש לטבע להציע:הכוסמת, דגן נטול גלוטן, עשיר בסיבים תזונתיים המסייע לפעולת העיכול ומשביע לאורך זמן , בשילוב עם הירקות הכתומים הידועים ביתרון הוויטמין סי שבהם , יחד עם אשלגן וחומצה פולית , מורידים כולסטרול ומונעים מחלות.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
סיון מ-נועם השדה

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שליחה