הרבה אנשים חוששים מהמעבר לתזונה טבעונית, הם מדמיינים שיהיה עליהם לוותר על כל מה שהם אוהבים לאכול.
איך מישהו יכול "לחיות על החסה" וגם ליהנות מהחיים?

האמת על טבעונות, שונה מאוד.

תזונה טבעונית בריאה, כזו שמכילה דגנים מלאים, ירקות ופירות, היא לא עד כדי כך מוזרה, או שונה ממה שכולם מכירים.

זה פשוט, כדאי ואפשרי –  ליהנות מהגרסאות הבריאות יותר של המאכלים שאנחנו אוהבים.
בתפריט הטבעוני יש הכל, מפיצה, תבשילים, ועד קפה – שאפשר להכין קצת אחרת, יותר בריא, וטבעוני.

לכבוד חודש הטבעונות העולמי veganuary – הכנו במיוחד בשבילכם מדריך חגיגי עם 4 טיפים לטבעונות בריאה:

1. אכלו את האוכל שאתם אוהבים ונהנים ממנו

אוכל הוא הרבה יותר מחומרים מזינים. כשעוברים לתזונה טבעונית, לא צריך לרדוף אחרי כמויות ויטמינים, חלבונים ופחמימות. ברגע שאנחנו בוחרים את המזונות האהובים עלינו מתוך קטגוריות פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות, אוטומטית אנחנו צורכים חומרי גלם איכותיים ושלמים, ולא מעובדים או תעשייתיים. אנחנו מקבלים את כל המגוון שצריך מארוחות עשירות, משביעות והרבה יותר בריאות.

2. עשו את השינוי בהדרגה: העדיפו את הטרי, המקומי והאורגני

צריכה של תוצרת אורגנית עונתית, בלי כימיקלים, והעדפה של מוצרי מזווה אורגניים – יקלו על המעבר מתזונה של בשר, חלב וביצים לתזונה טבעונית.

המגוון הצבעוני והטעים הזה יזרים אנרגיות טובות ויפשר פלאים את ההרכב התזונתי של מה שאתם אוכלים.

3. הסירו קודם כל את הסוכר

הדבר הראשון שכדאי להפחית למינימום, הוא הממתיקים והסוכר. ברגע שנבחר את כל כל מה שאינו מכיל סוכר וממתיקים מלאכותיים, התזונה כולה תהפוך לבריאה. חייבים משהו מתוק ליד הקפה? תמר הוא הפתרון המושלם. תמר אורגני – ברהי, דקל נור או מג'הול, עשיר במיוחד במינרלים וסיבים תזונתיים, וכמובן שגם טעים ומתוק יותר.

4. בשלו עם שמנים בריאים

כשאנחנו משתמשים בשמנים יציבים, בריאים ובכבישה קרה כמו שמן קוקוס, שמן זית ואבוקדו – משפר במהירות לא רק את המצב הבריאותי של גופנו, אלא גם את איכות וטעם הארוחות שנבשל.

5. לימדו והכירו שיטות תזונה טבעוניות

לחיות טבעוני ונכון זה חשוב. הרחיבו אופקים וקבלו השראה ממי שחי בדרך הטבעונות, בהצלחה ובהנאה. תקראו מחקרים בתחום, תעקבו אחרי קבוצות מעולות ותצברו ידע וכלים שיסייעו בדרך. וזכרו! להעדיף לצרוך מזון שהכי קרוב למקור שלו עם מינימום עיבוד תעשייתי ומקסימום בריאות וטעם (מבטיחים שהטעם נרכש עם הזמן).