איך לשמר פירות קיץ אורגניים?

כמה מבאס לנגוס בענבים ששטפתם מבעוד מועד ולגלות שהם רכים ועצובים? או לממש את הקרייב למנגו החתיך שקניתם לפני שבוע ולגלות שהוא כבר ממש לא חתיך כפי שהיה? אלו דברים שלגמרי יכולים להוריד את החיוך מהפנים, אבל גם יכולים להימנע עם הטיפול הנכון. לכל פרי יש את מידת הרגישות שלו, הטמפרטורה האידיאלית לאיחסונו ועל כן גם את הדרך להבטיח לו חיי מדף ארוכים. בואו לגלות איך לשמר פירות קיץ אורגניים ולהבין איך עושים את זה נכון.

ענבים

הענבים הרגישים לתהפוכות החיים אוהבים קור, אבל ממש לא לחות. לכן, כשאתם חוזרים מהחנות או מקבלים את המשלוח המיוחל- אל תתמהמהו ואחסנו את הפרי הקיצי במקרר בקופסא בו הוא הגיע, או בכלי פתוח ומאוורר. שימו לב שמכיוון שחברנו הירקרקים והסגלגלים נוטים לספוג ריחות, כדאי להרחיק אותם מקרבתו של מזון בעל ריח דומיננטי. מה עוד? את הענבים יש לשמור יבשים ככל האפשר עד מעמד האכילה- שכן לחות עודפת תאיץ את תהליך הריקבון. כשמאוחסנים כראוי, ענבים יבשים במיכל מאוורר יכולים להחזיק גם עד שלושה שבועות, אם תצליחו לא לחסל את כולם עד אז (לנו, למשל, אין סיכוי).

פירות קיץ אורגניים

מנגו

מנגו מנגו מנגו, מאכל האלים והחוט הדנטלי. איך מטפלים בבן המלוכה? מנגו בוסר מאחסנים בטמפרטורת החדר, מחוץ למקרר. המנגו ימשיך להבשיל בקצב שלו ותוך כמה ימים יהפוך לרך, מתוק ואלילי יותר. לאחר הבשלתו, העבירו אותו למקרר על מנת להאט את תהליך ההבשלה. מנגו שלמים ובשלים יכולים להישמר עד חמישה ימים במקרר. אם אתם לא רוצים להתעסק עם הקילוף והחיתוך כשממש בא לכם עליו אלא מבעוד מועד, שימו לב שאתם מאחסנים את החתיכות החתיכיות בכלי אטום במקרר.

סטריפ - האורגני 2

אבטיח

מה חשוב לדעת על האבטיח? בעיקר שהוא והשמש לא ממש בסטיז. אם אתם לא אוכלים את האבטיח שרכשתם מיד, אחסנו אותו בטמפרטורת החדר, הרחק מאור שמש ישיר. זהו האחסון האידיאלי שיבטיח שמירה על הטעם והנוטריינטים שבאבטיח. באחסון מוצל הוא יחזיק כשבוע. במידה והאבטיח בשל אך אין לכם זמן לאכול אותו- הכניסו אותו בשלמותו למקרר. שם הוא יישאר טרי עוד כשבועיים. מומלץ לחתוך את האבטיח סמוך לאכילתו, ואת החתיכות לאחסן בכלי אחסון אטום במקרר. מומלץ גם לעטוף היטב את החלק החתוך בניילון נצמד. בקירור, האבטיח יישאר ראוי למאכל גם לאחר שלושה או ארבעה ימים.

אוכמניות

בדומה לענבים, גם האוכמניות בעלות אופי רגיש במיוחד. את החברים במשפחת פירות היער יש לשמור במקרר. מפני שאלו עלולים להתקלקל במהירות בשל גודלם הקטן ועדינותם. על כן, מומלץ גם לא לשטוף אותם עד מעמד האכילה. חשוב לא לאחסן את האוכמניות במיכלים אטומים, מפני שאלו יגרמו להצטברות לחות. משם הדרך להרקבה קצרה ומבאסת מאוד. הסירו דאגה מלבכם- אוכמניות יבשות במקרר יכולות להישמר טובות למאכל עד עשרה ימים.

שימור פירות קיץ

ועוד כמה טיפים מדוד :)

מנגו, פפאיה, נקטרינה, משמש, אפרסק וגם שזיף מחוץ למקרר מתרככים מהר כשחם (למי שאוהב אותם ממש רכים ומתוקים, אפשר בתחילת עונה לשמור מחוץ למקרר). ובקירור תהליך ההבשלה מואט בצורה משמעותית למי שאוהב אותם קשים ופריכים. 

אבוקדו בקירור עוצר את תהליך ההבחלה שלו או מאט אותה בצורה משמעותית כך שאם התרכך לכם אבוקדו ולא בא לכם לאכול אותו עכשיו, אפשר להכניס למקרר ולזכות בעוד מספר ימי חסד אבוקדואי. 

בננה ואנונה לא אוהבים קירור ויהי מה, תמיד לשמור מחוץ למקרר ולאכול  מיד כשמוכן, אם נשאר אפשר להקפיא או להשתמש בשייקים/בישול/אפיה.

בשורה התחתונה, איך לשמר פירות קיץ אורגניים?

דרך נוספת להבטיח שתהנו ממקסימום הטעם והבריאות שפירות הקיץ יכולים להציע לכם, היא לצרוך את התוצרת הטרייה, האורגנית והמקומית דרך חנות האורגני. האורגני מקפידים על גידול טבעי, מקיים וחסר כימיקלים עם תוית איכות גבוהה במיוחד, וכך לא תצטרכו לדאוג, למשל, שלמארז הענבים שלכם התגנבו ענבים רקובים שיפילו איתם את כל השאר.

רגע לפני שאתם מתחילים להוסיף פירות לסל האינטרנטי שלכם, קבלו טיפ אחרון מאיתנו: אם עוד לא הספקתם לנגוס בפירות הקיץ שלכם ואתם שמים לב שהם נהיים בשלים יתר על המידה, אל תאמרו נואש, ובטח אל תאמרו "פח". תתפלאו כמה דברים נהדרים ניתן לעשות איתם גם כשעברו את מידת הבשלות המועדפת עליכם. הקפיאו אותם לשייקים וגלידות תוצרת בית, הפכו אותם לריבה או השתמשו בהם לעוגה. בתאבון!

האורגני 2

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!