חיזוק המערכת החיסונית אורגני

מערכת חיסונית בריאה בונים לאורך זמן, קודם כל בעזרת תזונה איכותית ומאוזנת.

בשעת מבחן, כשווירוסים או רעלים מופיעים, התזונה ואורח החיים שאימצנו במשך תקופה ארוכה יעמדו לזכותנו או לחובתנו. 

אז מה כדאי לאכול?

חיזוק המערכת החיסונית אורגני

פירות טריים עמוסי ויטמין C שאכלנו בקיץ, שומרים על בריאותנו בחורף. ירקות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים שמחממים וממלאים את גופנו בחורף, יבנו ויחזקו אותו לקראת הקיץ.

אך האם אנו יודעים באמת מה יש בפירות וירקות שאנו צורכים?

בחקלאות האורגנית, לעומת חקלאות קונבנציונאלית, לא משתמשים בכימיקליים בכלל, שמטרתם להגן על הפירות והירקות מפני חרקים וגם כדי "לנפח" אותם ולזרז את הבשלתם.

מה מיוחד בפירות וירקות אורגניים?

כשאנו מכניסים לגופנו פירות וירקות מתוצרת אורגנית ונקיה, אנו מקבלים את הוויטמינים והמינרלים שלנו ממקור איכותי וישיר.

אוכל אורגני הוא באופן טבעי טרי יותר.

חיי המדף שלו קצרים יותר בגלל היעדר חומרים מלאכותיים, ולכן לעולם לא תקבלו תוצרת או מוצרי מדף אורגניים שאוחסנו למשך תקופות ארוכות ואיבדו את הערכים התזונתיים שלהם.

מאותה סיבה, הם גם תמיד טעימים יותר!

איך זה מעודד את חיזוק המערכת החיסונית?

בלי כימיקלים, אנטיביוטיקה והורמונים שמצויים במזון רגיל, מזון אורגני מאפשר לנו לספוג טוב יותר את החומרים המזינים וכך מפתח את המערכת החיסונית ומגדיל את היכולת שלה להתמודד מול חיידקים ונגיפים.

מחקרים שנעשו הוכיחו תועלת מיוחדת לתזונה אורגנית, בקרב נשים הרות וקשישים, שמערכת החיסון שלהם נמצאת במצב מאתגר.

איזה ירקות ופירות אורגניים הכי תורמים למערכת החיסונית?

ברוקולי

הוא מפוצץ במינרלים, בויטמינים סי, איי ו – אי, בנוגדי חמצון טבעיים ובסיבים תזונתיים. ברוקולי אורגני – ככל שתצרכו אותו יותר נא- ופחות מבושל, כך ישמור על ערכיו המופלאים. אידוי הוא הדרך הבריאה ביותר להכין ברוקולי.

פירות הדר

ויטמין סי בשפע, כמו שיש באשכולית, תפוז ולימון אורגניים, מגביר את ייצור כדוריות הדם והכרחי לבניית המערכת החיסונית ולמלחמה בזיהומים.

פפאיה

עמוסה ויטמין סי, ומכילה אנזים עיכול ייחודי בשם פפאין, בעל השפעות אנטי דלקתיות. מכילה גם כמויות גבוהות של אשלגן ומגנזיום שתורמים לבריאות הכללית.

תרד

מלבד ויטמין סי, התרד עמוס בנוגדי חמצון ובטא קרוטן המשפרים את תגובות מערכת החיסון. גם אותו כדאי לבשל כמה שפחות, אך בישול קל דווקא ישפר ספיגה של ויטמינים ומינרלים שיש בו. המומלצים ביותר הם תרד גוליבר, תרד עלים ניוזילנדי ותרד עלים תורכי אורגניים.

ג'ינג'ר

לא רק תרופת סבתא לדלקות, כאבי גרון ובחילות. ג'ינג'ר מסייע לגופנו להפריש רעלים דרך הזיעה וכך ממריץ את המערכת החיסונית כשהיא מתמודדת עם מחלות.

———–

זו רק רשמית חלקית, יש עוד מגוון רחב ועונתי של תוצרת אורגנית טרייה, שמעניקה שפע של ויטמינים, מינרליים וחומרי הזנה מעולים לחיזוק מערכת החיסון.
המלצת "האורגני": תכירו ותלמדו על פירות וירקות העונה, ותהיו קשובים לגוף.