פירות יער

פירות יער הם מהמזונות הבריאים ביותר שאפשר לאכול. הם טעימים, מזינים, ומספקים מספר יתרונות בריאותיים מרשימים.

בניגוד לדעה הרווחת ארצנו התברכה בשפע של פירות יער מסוגים שונים ובאיכות גבוהה, והעונה הטובה ביותר לאכול אותם בשיאם היא בחודשים יוני – יולי.

אז אם אתם עדיין מתלבטים ולא בטוחים מדוע כדאי לכלול אותם בתפריט היומי שלכם, קבלו 10 סיבות טובות במיוחד לכלול פירות יער בתזונה שלכם, את השיפור ברמת האנרגיה והבריאות שלכם תרגישו מייד.

פירות יער

1. הם עמוסים בנוגדי חמצון

פירות יער מכילים נוגדי חמצון, המסייעים לשמור על רדיקלים חופשיים תחת שליטה.

רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות המועילות בכמויות קטנות אך עלולות לפגוע בתאים שלך כאשר מספרם גבוה מדי, הם עלולים לגרום ללחץ חמצוני על הגוף.

פירות יער הם מקור נהדר לנוגדי חמצון, כמו אנתוציאנינים, חומצה אלגית ורזברטרול. בנוסף להגנה על התאים שלך, תרכובות צמחיות אלה עשויות להפחית את הסיכון למחלות לב.

מחקרים מראים כי לאוכמניות, פטל שחור, ופטל יש פעילות נוגדת חמצון הגבוהה ביותר של פירות הנצרכים בדרך כלל, כמו רימונים למשל.

למעשה, מספר מחקרים אישרו כי נוגדי החמצון בפירות יער עשויים לסייע בהפחתת לחץ חמצוני

מחקר אחד בקרב גברים בריאים מצא כי צריכת מנה של 300 גרם של אוכמניות עזרה להגן על ה- DNA שלהם מפני נזק לרדיקלים חופשיים.

במחקר אחר שנערך בקרב אנשים בריאים, אכילת 500 גרם של מחית תות כל יום במשך 30 יום הפחיתה את הסמן הפרו-אוקסידנטי ב -38%

2. צריכת פירות יער עשויה לעזור בשיפור רמות הסוכר בדם ותגובות אינסולין

מחקרים שנעשו בבני אדם מציעים כי הם עשויים להגן על התאים שלך מפני רמות סוכר גבוהות בדם, לעזור להגדיל את הרגישות לאינסולין ולהפחית את תגובת הסוכר בדם ותגובת אינסולין לארוחות עתירות פחמימות.

חשוב לציין כי תופעות אלה מתרחשות אצל אנשים בריאים וגם אצל אנשים עם עמידות לאינסולין.

במחקר אחד בקרב נשים בריאות, אכילת 150 גרם של מחית תותים או מחית פירות יער אחרים מעורבים עם לחם הובילה להפחתה של 24-26% ברמות האינסולין, בהשוואה לצריכת הלחם בלבד.

יתרה מזאת, במחקר של שישה שבועות, אנשים עם משקל עודף עם עמידות לאינסולין ששתו שייק אוכמניות פעמיים ביום חוו שיפורים גדולים יותר ברגישות לאינסולין בהשוואה לאנשים שצרכו שייק ללא פרי.

3. עשירים בסיבים תזונתיים

פירות יער הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, כולל סיבים מסיסים. מחקרים מראים כי צריכת סיבים מסיסים מאטה את תנועת המזון דרך דרכי העיכול שלך, מה שמוביל להפחתת רעב ותגברות תחושת המלאות.

זה עשוי להפחית את צריכת הקלוריות שלך ולהקל על ניהול המשקל.

יתרה מזאת, סיבים תזונתיים עוזרים להפחית את מספר הקלוריות שאתם סופגים מארוחות מעורבות. מחקר אחד מצא כי הכפלת צריכת הסיבים שלך עלולה לגרום לך לספוג עד 130 פחות קלוריות ליום.

בנוסף, תכולת הסיבים הגבוהה של פירות יער פירושה שהם דלים בפחמימות אם מחשבים את הפחתת הסיבים מסך כל הפחמימות.

מספר נתונים על ערכי פירות היער:
פטל: 11.9 גרם פחמימות, 6.5 מהן סיבים תזונתיים
אוכמניות: 10.2 גרם פחמימות, מהן 5.3 סיבים תזונתיים
תותים: 7.7 גרם פחמימות, מתוכם 2.0 סיבים תזונתיים
אוכמניות: 14.5 גרם פחמימות, 2.4 מהן סיבים תזונתיים

מנה מומלצת של פירות יער היא בערך בגודל של 125–150 גרם, תלוי בסוג.

4. הם מספקים חומרים תזונתיים רבים

פירות יער דלים בקלוריות ומזינים במיוחד. בנוסף לכך שהם עשירים בנוגדי חמצון, הם מכילים גם כמה ויטמינים ומינרלים. פירות יער, בעיקר תותים, עשירים בוויטמין C. למעשה, כוס אחת (150 גרם) של תותים מספקת 150% מכלל ה- RDI לוויטמין C (20).

5. פירות יער עוזרים להילחם בדלקות

לפירות יער יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות. דלקת היא למעשה הגנת גופך מפני זיהום או פציעה. עם זאת, אורח חיים מודרני מביא לעתים קרובות לדלקות מוגזמת וארוכות טווח כתוצאה ממתח מוגבר, פעילות גופנית לא מספקת ובחירות מזון לא בריאות.
ישנם מחקרים הטוענים כי סוג זה של דלקת כרונית תורם למצבים כמו סוכרת, מחלות לב והשמנת יתר. מחקרים מראים כי נוגדי החמצון בפירות יער עשויים לעזור להוריד את הסמנים הדלקתיים.  במחקר אחד בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל, אלו ששתו משקה תות עם ארוחה עתירת פחמימות ושמנים, הבחינו בירידה משמעותית יותר בסמנים דלקתיים מסוימים בהשוואה לקבוצת הביקורת.


6. פירות יער עשויים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול

פירות יער הם אוכל בריא ללב. פטל ותותים שחורים הוכחו כמסייעים בהורדת הכולסטרול אצל אנשים הסובלים מהשמנת יתר או הסובלים מתסמונת מטבולית.
במחקר של 8 שבועות, מבוגרים עם תסמונת מטבולית שצרכו משקה העשוי תותים מיובשים קפואים, חוו ירידה של 11% בכולסטרול LDL (כולסטרול הנחשב לרע) יתרה מזאת, פירות יער עשויים לסייע במניעת חמצון או נזק לכולסטרול LDL, מה שלפי ההערכה הוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב. במחקר מבוקר בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר, אלו שאכלו 1.5 גרם (50 גרם) של אוכמניות מיובשות בהקפאה במשך 8 שבועות הבחינו בפחתה של 28% ברמות החמצון ה- LDL שלהם.

7. פירות יער טובים לעור שלך

פירות יער עשויים לסייע בהפחתת קמטים בעור, שכן נוגדי החמצון שלהם מסייעים בשליטה ברדיקלים חופשיים, אחד הגורמים המובילים לפגיעה בעור התורם להזדקנות. למרות שהמחקר מוגבל, נראה כי חומצה אלגית אחראית לכמה מהיתרונות הקשורים לעור של פירות יער. מחקרים מראים כי נוגד חמצון זה עשוי להגן על העור על ידי חסימת ייצור אנזימים המפרקים קולגן בעור פגוע בשמש. קולגן הוא חלבון שהוא חלק ממבנה העור שלך. זה מאפשר לעור שלך למתוח ולהישאר יציב. כאשר הקולגן נפגע, העור שלך עלול לשקוע ולהתפתח קמטים.

8. פירות יער עשויים לעזור בהגנה מפני סרטן

מספר נוגדי חמצון בפירות יער, ביניהם אנתוציאנינים, חומצה אלגית ורסברטרול עשויים להפחית את הסיכון לסרטן.
באופן ספציפי, מחקרים על בעלי חיים ואדם מראים כי גרגרי יער עשויים להגן מפני סרטן הוושט, הפה, השד והמעי הגס

במחקר שנערך בקרב 20 אנשים עם סרטן המעי הגס, אכילת 60 גרם של פטל מיובש בהקפאה למשך 1-9 שבועות שיפרה את סמני הגידולים אצל חלק מהמשתתפים, אם כי לא כולם. מחקר אחר מצא כי לכל סוגי התותים היו השפעות מגנות חזקות על תאי סרטן הכבד, ללא קשר לשאלה אם היו עשירים או דלים בנוגדי חמצון.

9. פירות יער מתאימים לכל סוגי הדיאטות

פירות יער יכולים להיכלל בסוגים רבים של דיאטות. למרות שאנשים הניזונים מתזונה דלת פחמימות וקטוגניות לרוב נמנעים מפירות, עדיין ניתן ליהנות מאכילת מפירות יער באופן מתון. לדוגמא, מנה של חצי כוס פטל שחור (70 גרם) או פטל (60 גרם) מכילה פחות מ -4 גרם פחמימות מעוכלות.
ניתן לשלב בבטחה כמויות מסוימות של פירות יער בתזונה פליאו, ים תיכונית, צמחונית וטבעונית. עבור אנשים שרוצים לרדת במשקל, מיעוט הקלוריות בפירות יער הופכים אותם לאידיאליים כמזון עיקרי בארוחות, חטיפים או קינוחים. גרגרי יער אורגניים ופראיים זמינים כיום באופן נרחב באזורים רבים בעולם. כאשר הם לא בעונה, ניתן לרכוש ולהפשיר פירות יער קפואים לפי הצורך. האנשים היחידים שצריכים להימנע מפירות יער הם אלו הזקוקים לתזונה דלת סיבים תזונתיים עבור הפרעות עיכול מסוימות, וכן אנשים הסובלים מאלרגיות לפירות יער.

10. פירות יער טעימים לאכילה בצורתם הטבעית או משולבים במתכונים בריאים

פירות יער טעימים ללא ספק. הם מעולים להכנת חטיף נפלא או קינוח, בין אם אתם משתמשים בסוג אחד או בתערובת של שניים או יותר. למרות שהם מתוקים באופן טבעי ואינם זקוקים לממתיק נוסף, הוספת מעט שמנת כבדה או קצפת יכולה להפוך אותם לקינוח אלגנטי יותר. לארוחת הבוקר, נסו פירות יער עם יוגורט יווני רגיל, גבינת קוטג 'או גבינת ריקוטה, יחד עם כמה אגוזים קצוצים. דרך נוספת לכלול פירות יער בתזונה היא כחלק מסלט.

כדי לגלות את הרבגוניות כמעט אינסופית של פירות יער, בקרו באתר "האורגני" לקבלת מתכונים בריאים.

בשורה התחתונה
לפירות יער טעם נהדר, הם מזינים ביותר, ומספקים יתרונות בריאותיים רבים, כולל עבור הלב והעור שלך. על ידי הכללתם בתזונה על בסיס קבוע, תוכלו לשפר את הבריאות הכללית שלכם בצורה מהנה מאוד.

אנחנו כאן ב"האורגני" שמחים להציע לכם מבחר ושפע של פירות יער טריים ובאיכות מצויינת, נסו אותנו, מבטיחים שתהנו! אז אל תשכחו להוסיף להזמנה השבועית שלכם ממבחר פירות היער, הגוף שלכם יודה לכם.

בברכה,

דוד, ספי וכל צוות האורגני