תזונה בריאה לאדם היא גם תזונה בריאה לכדור הארץ

הימים האחרונים מעוררים בנו מחשבה על הקשר העמוק בו קשורים כל בעלי החיים על פני כדור הארץ, בני האדם והחיות כאחד. שגשוגו של המין האנושי לא יתכן ללא שגשוגם של שאר בעלי החיים, לפחות לא בטווח הארוך. 

כיצד גם אנחנו יכולים לתרום באופן אישי לשגשוג זה, ומדוע תזונה המבוססת על הצומח בריאה גם לנו וגם לכדור הארץ באופן מיוחד?

תזונה מבוססת על הצומח

בחירות לעולם בריא יותר

לכל מעשה שלנו בחיים הללו יש השלכות מיידיות מעבר למעשה עצמו. ולכן, כאשר התזונה שלנו מבוססת בעיקר על מוצרים מן החי (והמהדרין יקפידו לומר מן המת) יש לכך השלכות עצומות על המשאבים הנדרשים לגידול, פיטום, שחיטה, שינוע, אריזה וממכר של המוצרים הללו. לתעשיה הזו יש למשל השלכות מרחיקות לכת על האקלים בו אנו חיים, פליטתה הגזים, זמינות מקורות המים ועוד ועוד.. הבחירה  במה שנכנס לנו לצלחת היא באופן מפתיע גם בחירה באיזה עולם אנחנו רוצים לחיות. בחירה במזון טבעי ובריא שאיננו מעובד ישירות מהחקלאי היא בחירה בעולם בריא, בר-קיימא, ובעיקר בעתיד טוב יותר עבור ילדינו. מזון טבעי הוא המזון המוצלח ביותר עבורנו ועבור כדור הארץ.

הימנעות מוירוסים עתידיים

אז מבלי לקבוע דעה נחרצת וכנראה שאף פעם לא נדע באמת מה גרם למה, אבל אין ויכוח על העובדה שישנם עוד אלפי וירוסים מסוכנים ביותר לבני האדם אשר כרגע חיים בשלום על גבי הנשאים שלהם בעלי החיים. ככל שנקרב בעלי חיים אלו אל הצלחות שלנו אנחנו מסתכנים יותר ויותר ב"קפיצה" של וירוסים אלו אל סביבתנו האנושית. קפיצה זו הינה הרסנית ביותר לנו בני האדם כפרטים וכחברה. כל ניסיון עתידי להימנעות מקטסטרופות אנושיות בסגנון וירוס הקורונה חייב לכלול בתוכו גם מחשבה אמיצה על שינוי מהותי בהרגלי התזונה שלנו, תזונה צמחית עשירה היא אחת מהדרכים להבטיח את עתידנו על פני כדור הארץ.

מורידים הילוך

בריאות מורכבת מגורמים רבים. מזון בריא, מנוחה, אוויר נקי לנשימה, מים עשירים במינרלים ונטולי זיהומים ככל הניתן, וסביבה נטולת לחץ ככל הניתן. הימים האחרונים הוכיחו לכולנו שניתן בודאות גם להאט מעט את קצב החיים מבלי לפגוע יותר מדי באיכותם, ובמקביל להנות גם משגרה שאיננה עמוסת מתחים ולחץ שפוגמים באיכות חיינו ואף מקצרים אותם. חשוב גם להקדיש מחשב לנושא רב חשיבות זה ולנסות ולהתאים את קצב החיים לקצב האישי המתאים לנו.

לא הכל שחור לבן וחשיבה עצמאית היא הכרחית

לכאורה ישנם מזונות הבריאים לנו יותר אך מסכנים את סביבתנו, בדיוק כפי שישנם מזונות שאינם בריאים לנו בעליל אך החתימה הסביבתית שלהם נמוכה למדי. כאן בדיוק נכנסת לתמונה החשיבה העצמאית שלנו תוך כדי הבנה וראיה הוליסטית שלעתים מה שטוב ונכון לנו כפרטים איננו טוב לנו כקהילה אנושית ולהיפך. חובה עלינו בתור פרטים למצוא את התזונה המיטבית לנו, אך גם כזו שאיננה פוגעת במרקם החיים על פני כדור הארץ.

מזון טרי בריא יותר לנו ולסביבה

מעבר לעובדה שמזון מעובד מכיל לרוב גם מרכיבים נוספים שאינם בריאים לנו כגון חומרים משמרים, סוכרים, מלחים ושאר תוספות. מזון מעובד מצריך גם שימוש רב יותר באנרגיה לצורך עיבוד, שינוע, פרסום, מיתוג ושלל תוספות שונות ומשונות שהמזון הטרי מהטבע לא נזקק להם כלל! כאשר אנו אוכלים אוכל טבעי ובריא אנו אוכלים בהכרח גם מזון שהוא בריא יותר גם לנו וגם לסביבה.

נפרדים מהבורות התזונתית

הגיעה העת לדעת בדיוק מהיכן מגיע האוכל שלנו, וכל מה שאנו מכניסים לגופנו. תגידו די לאוכל שמגיע ממקורות עלומי שם ודורש בזבוז אנרגטי עצום וגורם לזיהום סביבתי, ותתחילו להתמקצע ולהחכים ולהבין מהיכן בדיוק מגיעה אלינו כל עגבניה ועגבניה, ומה עבר בדיוק על החסה שלנו לפני שהגיע אלינו לצלחת. זה חשוב, זה בריא, ובעיקר שומר עלינו ועל העולם הזה. כאשר אנו אוכלים מוצרים מהחי מוותרים באופן מודע על יתרון זה שכן אין לנו כל דרך לדעת מה הייתה תזונת החיה אותה אנו אוכלים, ומהו טיב המזון שאכלה החיה. תזונה מבוססת מן הצומח היא תזונה בריאה יותר, חכמה יותר, ובת קיימא לעולם טוב יותר.

בברכת חזרה מהירה לשגרה בריאה,
דוד, ספי וכל צוות האורגני

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!