נכנסים ל-zone: איך לעבור את גיל 100

מה משותף לאוקינווה שביפן, סרדיניה שבאיטליה, לומה לינדה שבקליפורניה, חצי האי ניקויה שבקוסטה ריקה ואיקריה שביוון? חוץ מהעובדה שבכולם היינו מאוד רוצים לנפוש עכשיו, נגלה לכם שכל המדינות האלו קיבלו את הוי הכחול. מה זה אומר? שתוחלת החיים באזורים האלו מרקיעה שחקים, היישר לגיל 100 ואף מעבר לו. אז איך הם עושים את זה והאם אנחנו יכולים גם? יצאנו לבדוק…

מה אם היינו אומרים לכם, שלדיאטה שלכם השפעה אדירה על תוחלת החיים שלכם? שיקוי קסמים שיזכה אתכם בחיי נצח אומנם טרם נרקח, אבל עד אז אספנו עבורכם טיפים מוכחים שתורמים להארכת תוחלת החיים. לשם כך הכירו את הBlue zones: אזורים בהם ריכוזים גדולים של תושבים חוצים את גיל 100 בבריאות טובה. המחקרים רבים באזורים אלו הוכיחו כי הכוח לחיים ארוכים ובריאים מעבר לגיל 100 לא נמצא רק אצל אלת הגנטיקה, אלא ממש בידיים שלנו, בעזרת רכישת הרגלים ברי יישום.

סטריפ - האורגני 2

הרבו במזון עונתי, מקומי ולא מעובד

התושבים באזורים הכחולים דובקים באכילת תוצרת מקומית ועונתית. הם מתמקדים במזונות טבעיים שאינם מעובדים כגון פירות וירקות עונתיים, לרוב בגידול אורגני חף מכימיקלים וריסוס, לצד דגנים מלאים וקטניות. נוסף לכך, התושבים נמנעים מצריכת מזון מעובד הרווי במלח ובסוכר. תזונתם עשירה בעלים ירוקים, ובמזונות עתירים בנוגדי חמצון, אשר מונעים מחלות כרוניות ונלחמים בהזדקנות התאים. נוגדי החמצון הללו נמצאים בעיקר בירקות, פירות ואגוזים. תושבי אוקינווה למשל, אוכלים לכל הפחות חמש מנות של פירות וירקות ביום. תזונתם כוללת ירקות, תפוחי אדמה, קטניות ומוצרי סויה כגון טופו, כאשר יותר מ-30 אחוז של צריכת הקלוריות היומית שלהם מגיעה מהירקות. גוונו עם ירקות ופירות בצבעים שונים, שכן כל צבע עשיר ברכיבים נוגדי חמצון אחרים.  

גיל 100

הפחיתו משמעותית את צריכת המזון מן החי

דיאטת אוקינאווה מתמקדת בתזונה צמחית, הכוללת מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך שאינם מעלים את רמת הסוכר בדם. הם יעדיפו מוצרי סויה על בשר בקר, בשרים מעובדים וביצים ונמנעים כמעט לגמרי ממוצרי חלב, במיוחד חלב פרה. בני אוקיוואה אוכלים דגים שלוש פעמים בשבוע בממוצע, וצורכים בשר חזיר רק פעם או פעמיים בשבוע. מוצרי חלב עיזים וכבשים אומנם מופיעים בתפריטים המסורתיים של אזור האיקראן והכחול שלסרדיניה, אך מעניין לדעת שאלו נצרכים כמזונות מותססים, כמו יוגורט או גבינה למשל, אשר מכילים חיידקים ידידותיים למעיים.

האורגני 2

תנו לקיבה שלכם קצת שקט

התושבים באזורים הכחולים אוכלים במידה שממלאת רק 80% מקיבולת הקיבה שלהם. זאת במקום להפריז באכילה ולהתיש את גופם בתהליך העיכול. בנוסף, הם יעדיפו 2- 3 ארוחות גדולות ללא ארוחות ביניים או נשנושים. הארוחה הגדולה של היום תיאכל לרוב בשעות הצהריים. בזמן של רדת השמש הקיבה זוכה למנוחה עד היום הבא. הרציונל מבקש לאפשר למערכת העיכול להסתנכרן עם השעון הביולוגי ולא להעמיס עליה. זאת בשביל שתוכל לפרק את המזון כראוי, והגוף יוכל להתעסק בתהליכי התחדשות ושיקום ללא הפרעות.

הישארו בתנועה

פעילות גופנית ותנועה הם חלק אינטרגלי משגרת חייהם של התושבים באזורים הכחולים. הם מטפחים את גינותיהם ושדותיהם, נחשפים בצורה מתונה לשמש, רוכבים על אופניים והולכים ברגל לעבודה. לא מדובר בהכרח בפעילות גופנית עצומה, אלא בשילוב יום יומי של תנועה בשגרת החיים. רבים מהתושבים המבוגרים בחצי האי ניקויה שבקוסטה ריקה, למשל, עדיין מעבדים את שדותיהם בעצמם. אורח חיים יושבני הינו האויב של אריכות הימים. אורח חיים הוביל, במיוחד בעולם המערבי, להתפתחות מחלות רבות כגון יתר לחץ דם והשמנת יתר. היו מודעים לשגרה היומיומית שלכם ובדקו היכן תוכלו להכניס תנועה, גם בימים עמוסים. נסו פעולות פשוטות כמו לחנות מעט רחוק יותר מהיעד, או להשתמש במדרגות במקום במעלית.

לסיכום,

הגנטיקה משחקת תפקיד בפוטנציאל של אריכות הימים גם מעבר לגיל 100. האזורים הכחולים לימדו אותנו שלאורח החיים מגיע קרדיט גדול הרבה יותר. הרגלי התזונה, התנועה, המנוחה וניהול הסטרס משחקים תפקיד מרכזי ביכולתנו להאריך חיים בבריאות מיטבית. מהתושבים באזורים הכחולים למדנו לדבוק בתזונה טבעית עשירה ומגוונת מתוצרת אורגנית ומקומית. מומלץ להימנע ממזונות מעובדים ולהמעיט בצריכת מזון מן החי. למדנו גם לא לאכול עד תחושת 'פיצוץ' ולתת לקיבה את המנוחה לה היא כה זקוקה. חשוב גם להכניס תנועה ליומיום ולדבוק בחיים עם פחות סטרס. תזונה התומכת בבריאות מקסימלית ובאריכות ימים מחכה לכם באתר של האורגני. האתר מציע תוצרת חסרת פשרות של פירות וירקות אורגניים, לצד קטניות, שמנים איכותיים, אגוזים ומוצרי מזווה.

אורגני - סטריפ 1

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!