וחג שבועות תעשה לך

"וחג שבועות תעשה לך, ביכורי קציר חיטים" (שמות ל"ד)

אז מהם בעצם אותם ביכורי קציר חיטים? מהו מנהג הביכורים המפורסם? כיצד השתלטו על חג זה יצרני מוצרי החלב השונים? מהם הפירות והירקות המומלצים לעונה זו? מהם המנהגים הקשורים לחג זה? מהם מאכלי חג השבועות? ומדוע דווקא בימים אלו חשוב יותר להקפיד על תזונה צמחית קלה לעיכול?

אז אנחנו רוצים לעשות מעט סדר בדברים, תחזיקו חזק כי אנחנו מייד מתחילים….

שיבולי חיטה

אז מהם אותם ביכורי קציר חיטים?

אם תשימו לב מסביב תתחילו לראות כי שדות החיטה שמסביב כבר החלו זה מכבר להצהיב ולהתייבש ובימים אלו ממש ניתן לראות את הקומביינים הגדולים (קצרדש או קצרקש בעברית תקינה) מתחילים לקצור את החיטה בשדות הארץ, ואלו אלו הם ביכורי קציר החיטים של חג השבועות.

אז אם מתחשק לכם לאכול מאכלי שבועות אמיתיים של החג אתם מוזמנים לאכול ובכן, מיני מאפים שונים! זוהי אינה הזמנה כמובן לאכול מאכלים עתירי קמח לבן שבינו ובין קציר החיטים העתיק המפורסם כמעט ואין דבר במשותף. אם כבר מאכלי קציר חיטים אנחנו ממליצים לכם להשתמש בקמחים מלאים, מיני חיטה ודגן קדומים יותר כגון כוסמין, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. בכל מקרה כדאי מאד להקפיד על אכילת גרעיני הדגנים בשלמותם כולל כל רכיבי הבריאות שבהם, תתפלאו כמה זה חשוב לגוף שלכם.

על מנהג הביכורים

בִּיכּוּרִים הם הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים שהתברכה בהם ארץ ישראל. מצווה מהתורה להביא את הביכורים לבית המקדש ולהעניקם במתנה לכהנים החל מחג שבועות וכלה בחג סוכות.

בימינו אנו מנהג זה התרחב ורבים נוהגים לרכוש, לטעום ולהתנסות בשלל הפירות השונים שהתברכה בהם הארץ, כל אחד והשפע המצוי קרוב לביתו. אנחנו רוצים לעודד אתכם לרכוש ממיטב פירות הארץ השונים הזמינים לכם בחנות "האורגני" תחת קורת גג אחת. אבטיח, מלון, אפרסק, נקטרינה, דובדבן, דלעת ערמונים ודלעת יפנית . ביכורים כבר אמרנו?

חג השבועות אינו חג מוצרי החלב, גם אם רבים רוצים שתחשבו כך

ישנם דיעות וטעמים רבים מדוע השתרש חג השבועות כחג "מוצרי החלב" יש שיגידו בשל ארץ החלב ודבש, יש שיגידו כי התורה משולה לחלב, אך כיום ברור כי חג זה ממוצב "כחג החלב" היא מטעמים כלכליים גרידא ובשל הרגלים שאינם בריאים במיוחד של הציבור. המחלבות השונות ניכסו לעצמם חג זה לאט לאט עם השנים והפעו אותו ליום בו קונים ומבשלים מוצרי חלב רבים. לא חייבים להיכנע לאינטרס הכלכלי והלא בריא בעליל של הנרטיב הזה, השנה אפשר וצריך לחגוג את החג מעט אחרת.

ביכורי העונה

היסתכלו מסביבכם סביב סביב: האם כבר אכלתם אבטיח עסיסי אדום ומתקתק העונה? האם כבר טעמתם את הברוקולי הירוק והחזק של עונה זו? ומה עם הכרוב הסגול שבשיאו ממש בעונה זו? ביכורים אינם מוצרים! ביכורים הם מתנת הטבע לאדם, ארוזים בקליפתם הטבעית, רעננים ומחזקים את הגוף והנשמה.

פירות וירקות תורמים רבות לשמירה על טמפרטורה תקינה של גוף האדם

הכי טוב באם ניתן הוא לאכול את הפירות והירקות כמות שהם ללא כל בישול או הכנה הפוגעים בערכים התזונתיים שלהם. כאשר אנו אוכלים מאכלים חמים מידי הגוף צריך להשקיע אנרגיה בקירורם בטרם העיכול, וגם כאשר אוכלים מאכלים קרים מידי הגוף משקיע אנרגיה עודפת בחימומם לפני העיכול. אז אנחנו לא ממליצים לכם לאכול אבטיח חם, זה לא טעים ומיותר שכן האבטיח רובו ככולו נוזלים ומתעכל מהר אבל העיקרון צריך להיות ברור: אכילה של ירקות טריים הישר מהשדה היא היא זו שתתרום לכם רבות ותעזור לכם לשמור על חום גוף תקין גם בימים לא פשוטים אלו. אל תעמיסו על הגוף שלכם מאכלים מורכבים מידי וקשים לעיכול המשרים תחושה של כבדות על הגוף כולו, זהו בדיוק הזמן להנות ממלפפונים טריים, מלונים, קישואים, ושלל עשבי תיבול בריאים במיוחד. בשבועות הזה אוכלים יותר פירות וירקות.

 

ניתן למצוא את כל צרכי חג השבועות אצלנו בחנות "האורגני"

שפע של פירות וירקות, תבלינים שונים, מוצרי מכולת בריאים במיוחד, מיצים מרעננים, חומרי ניקוי ידידותיים לסביבה, קינוחים, לחמים, ושלל מוצרים בריאים וטעימים במיוחד שיהפכו את החג שלכם לבריא ושמח במיוחד, הגוף שלכם יודה לכם על כל השפע והטוב הזה. כל המוצרים מגיעים עד פתח הבית והופכים את הרכישה ברשתות השיווק השונות למיותרת לגמרי ובמיוחד בימים אלו.
רכישה ב"האורגני" מהווה תמיכה ישירה בחקלאות מקומית בריאה ונקייה, ומביאה אל פתח הבית שלכם את טעמו האמיתי של חג השבועות ושלל הביכורים שלו.
 
מאחלים לכם חג שבועות שמח וכל טוב ושפע של תוצרת בריאה ומקומית,

דוד, ספי וכל צוות האורגני

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!