משוטי מנגולד, קלמנטינות בכיף, והפנינג הפרמקלצר השנתי

חג אורים שמח לכולם,

המנגולד ששרד את עמוד ענן – הפתעת חורף נעימה.
מחפשים הזדמנות לתמוך בחקלאי שלא וויתר וגם בתקופת האזעקות בדרום המשיך לקטוף, להנביט, לשתול ולהתבונן?
הנה היא כאן ובגדול… בין גיחה לגיחה למקלט, אסף – ירק פרא, מכפר הרי"ף, לא קיפח והמשיך לטפח,
השבוע קיבלנו ממנו את מבשרי החורף שכל כך חיכינו להם, עלי מנגולד ענקיים,
התרגשות רבה בבית האריזה, המנגולד שבגלל גודלו לא נכנס לארגזים ומאתגר אותנו באריזה מחכה לכולם בשדה. מדובר במוצר יוצא דופן ייחודי ומומלץ – עלי הענק יכניסו לכולנו אור של עשיה מבורכת לבתים ויספקו לכולנו בריאות והוכחה שצמחים צריכים קצת מים, אור, מזון ובעיקר אהבה שבלב.
אנחנו ממליצים לכולם לנצל הזדמנות זו ולפרגן לעצמכם בצרור עלי מנגולד (משוטים כמו שאנחנו קוראים להם) ולפרגן לאסף בתמיכה ובאהבה חזרה על כל המאמצים שהוא משקיע לספק תוצרת מובחרת, יוצאת מן הכלל, עם תשומת לב שניתנת בכל שלבי הגידול גם בתקופות הקשות.
 
קלמנטינות בכיף – מבצע השבוע
במושב אביחיל שבשרון מתגוררת עדית לב רן, במרחב אקולוגי בשם "קלמנטרה" המהווה דוגמא למשק זעיר – בר קיימא היא מגדלת מזון אקולוגי תוך טיפוח גישה הוליסטית של התבוננות וחקירה עצמית, בתכלס בין בניה, צמיחה והקמה של מרכז לתרבות בת קיימא כפרי, יש קלמנטינות, המון קלמנטינות, ממטעים וותיקים שהועברו בירושה וממשיכים לקבל יחס מועדף, הרבה אהבה ועשיה נכונה.
השבוע נקבל הזדמנות חד פעמית להינות מקטיף במיוחד עבורנו. מוזמנים להצטייד בחיזוק בריא וטרי לחורף הקרב.
השבוע הוספנו גם לבנדר טרי למגוון כדי להקל על ההכנה :)השבוע דוידי ואילנה ועופר מטאק לא יקטפו בכדי לתת לאדמה ולשתילים לנוח ולצבור כח.

חג שמח,
דוד ויוסף

צמח השבוע מאת טליה שניידר:

בוהיניה – עץ קטן, בעל פריחה מאוד מרשימה בסגול ולבן, פרחים גדולים מאוד, מושכים פרפרים, ומאביקים אחרים. העץ צומח מהר. הפרחים טעימים. הפירות הם תרמילים גדולים ויפים, מתאימים ליצירה עם ילדים.

עץ הבוהיניה הוא עץ קושר חנקן. בגינה אקולוגית חשוב לנטוע עץ אחד קושר חנקן על כל 5-10 עצי פרי ששתלתם. פשוט גוזמים את עליו הירוקים פעמיים בשנה ומניחים אותם סביב עצי הבוסתן.

להרחיב את הדעת, הלב והנשמה:

אחרי חנוכה, ימי חמישי, החל מ3.1. יתחיל קורס תכנון פרמקלצ'ר מלא עם טליה שניידר שיתקיים בבית ילין שבמוצא. ההרשמה בעיצומה. לפרטים 02533396

 

 

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!