• בית
  • /
  • בלוג האורגני
  • /
  • אכילת פטריות מידי שבוע עשויה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית

אכילת פטריות מידי שבוע עשויה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית

אכילת פטריות עשויה להפחית את הסיכון של האדם לפתח סרטן הערמונית, כך מאמינים מדענים. עם זאת, מומחים הדגישו כי עדיין לא ידוע בבירור שמזון יחיד זה בפני עצמו מפחית את הסיכון של האדם לפתח את המחלה.

מבחר פטריות

חוקרים בדקו 36,499 גברים ביפן בגילאי 40-79 במשך 13 שנים. המשתתפים מילאו שאלונים על הרגלי אורח החיים שלהם, כולל תזונה.

אלה שאכלו פטריות לפחות שלוש פעמים בשבוע היו בסיכון נמוך ב -17 אחוז לפתח סרטן הערמונית מאשר אלו שאכלו פטריות פעם בשבוע, כך עולה מהמחקר שפורסם בכתב העת International Journal of Cancer. אגב, הסיכון צנח עד ל -8 אחוז בקרב אלו שצרכו את הפטרייה פעמיים בשבוע.

הקשר שמצא המחקר היה ברור ביותר אצל גברים בני 50 ומעלה, ללא תלות או קשר כלשהוא לכמות הירקות, פירות, בשר או מוצרי חלב שאכלו המשתתפים.

החוקרים עדיין אינם בטוחים לגמרי מהו המנגנון שמאחורי קשר זה. הם מאמינים שזה יכול לנבוע מכמה סוגי פטריות, במיוחד צדפות שיטאקה, צדפה (יער, ירדן), מאיטייק, ומלך היער המכילות נוגדי חמצון. מחקרים שנערכו בעבר מצביעים גם על כך שלפטרת יש תכונות נוגדות סרטן.

אף על פי שאין דרך למנוע סרטן הערמונית, כתבו החוקרים, מחקרים שנעשו בעבר הציעו שאכילת תזונה בריאה מלאה בירקות ופירות עשויה להקטין את הסיכון.

המחברים גם הודו כי המחקר שלהם היה מוגבל מכיוון שהמשתתפים דיווחו רק כמה פטריות אכלו בתחילת המחקר, וזה יכול היה להשתנות עם הזמן.

"ממצא זה מצביע על כך שצריכת פטריות רגילה עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. מחקרים נוספים באוכלוסיות ומסגרות אחרות נדרשים כדי לאשר קשר זה," כתבו.

ויילין וו, קצין מידע בנושא הבריאות במחקר סרטן בבריטניה שלא השתתף במחקר זה, אמר לחדשות ניוזוויק: "מכיוון שלא ידוע הרבה על מניעת סרטן הערמונית, מחקרים כמו אלה מסקרנים. אבל אנו זקוקים למחקר נוסף כדי לגבות את זה. ולהסביר כל קישור אפשרי לפני שנוכל לומר שאנשים צריכים להצטייד בפטריות כדי להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית.

"אין זה סביר ש'מזון פלא 'אחד ויחיד יפחית את הסיכון לחלות בסרטן בפני עצמו", הדגיש. "והתזונה הכוללת שלך חשובה הרבה יותר מאכילת כל סוג מסוים של אוכל. אז במקום לארוז את סל הקניות שלך מלא בפטריות, נסה לחשוב על מגוון ירקות, דגנים מלאים ופירות כחלק מתזונה מאוזנת ותזונה דרך לעזור לך לשמור על משקל בריא. "

יינג וואנג, מדען ראשי במחקר אפידמיולוגיה בחברת הסרטן האמריקנית שלא השתתף אף הוא במחקר, אמר כי שאלוני המזון של המחקר עלולים להיות מטעים וכי הם אינם מביאים בחשבון גורמים אחרים שלא נבדקו עשויים להסביר את הקשר.

"הקוראים צריכים לזכור שהראיות עדיין מוגבלות", אמר. "יתכן כי הממצא בקרב האוכלוסייה היפנית לא יורחב לאוכלוסיות אחרות. יש צורך במחקרים נוספים לפני שיצאו הנחיות תזונתיות למניעת סרטן הערמונית."

סרטן הערמונית הוא הצורה הנפוצה ביותר של המחלה בארה"ב אצל גברים. על פי נתוני האגודה האמריקאית לסרטן, אחד מכל תשעה גברים יאובחן כחולה במחלה, ומסתכם במעל 174,000 מקרים חדשים בכל שנה.

בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!