תזונה נקייה

הכוכבים הגדולים בהוליווד כבר שם, ואתם.. מוזמנים להצטרף! הכל על מהפכת התזונה הנקייה ששוטפת את ארה"ב, ומציעה אורח חיים חדש ובריא יותר למי שמוכן לאמץ אותה.

מהי תזונה נקייה?

תזונה נקייה היא למעשה שם קוד לדיאטה, משולבת בסגנון חיים. היא מגיעה אלינו מהחוף המערבי בארה"ב, ויש בה כמה עקרונות מהותיים אשר אימוץ שלהם ישנה לכם את החיים.

המהות של התזונה הנקייה היא לאכול יותר מהאפשרויות הבריאות בכל קבוצת מזון.

מבחינה מעשית המשמעות היא לעבור לאכילה של מזונות מלאים כמו ירקות, פירות ודגנים מלאים, בתוספת חלבונים בריאים ושומן.

כמו כן, כדי לקיים תזונה נקייה יש להמנע מאכילת דגנים לבנים, תוספים, חומרים משמרים, ושומנים לא בריאים, ולמעט באכילת סוכר ומלח. דבר נוסף שיש להקפיד עליו במסגרת תזונה נקיה הוא המנעות מאכילת מזונות מעובדים המכילים מרכיבים שאתם לא מזהים או מבינים. לעניין זה – כל מה שמתחיל בE נשאר מחוץ לצלחת :-) 

למותר לציין כי הירקות שנכללים במסגרת "תזונה נקייה" צריכים להיות ירקות אורגניים ללא ריסוסים.

 

טיפים ועקרונות מנחים ל"תזונה נקייה" – אחרי תמונת האווירה :-)

תזונה נקייה

טיפים ועקרונות מנחים ל"תזונה נקייה"

  • אכלו יותר מזון מבוסס על ירקות אורגניים וקטניות – בירקות וקטניות יש את כל מה שהגוף שלכם צריך, כולל חלבונים. העשירו את התזונה שלכם במוצרים מן הצומח שיש בהם יותר חלבון כמו שעועית ועדשים, או בדגנים מלאים שיש בהם חלבון כמו קינואה, שעורה וכוסמת.

  • עברו לדגנים מלאים. העדיפו דגנים מלאים שנראים עדיין בצורתם הטבעית כמו קינואה, כוסמת או אורז מלא, אולם גם פסטה מחיטה מלאה יכולה להשתלב בתזונה נקייה.
    אל תתפתו לקנות מוצרים מוכנים שכתוב על האריזה שלהם כי הם מחיטה מלאה – קראו את כל רשימת המרכיבים בדקו האם באמת מדובר רק בחיטה מלאה, או שיש במוצר גם קמח לבן או מרכיבים לא קשורים אחרים.

  • המעיטו באכילת בשר. לא חייבים להיות צמחוניים כדי להקפיד על תזונה נקייה, אבל אכילת פחות בשר היא בכל מקרה טובה יותר לשמירה על לחץ דם ומשקל תקין. 
    ביצים, דגים וגבינות ישלימו את הצורך שלכם בחלבונים, כמו גם בירקות ובקטניות.

  • הזהרו ממזון מעובד. הבעיה עם מזון מעובד שאנחנו קונים במכולת היא שהוא בדרך כלל מעובד מעבר לנדרש, וכולל רכיבים שאינם קשורים למזון. בנוסף – מזון מעובד בדרך כלל מכיל יותר סוכר, מלח, ושומנים לא בריאים מהם אנו רוצים להמנע בתזונה נקייה.
    כך – הכינו בעצמכם את הרוטב לסלט או לפסטה במקום לקנות מוכן, וגם את החומוס אפשר להכין בבית בקלות רבה במקום לקנות חומוס באריזה.
    אם לא תצרכו מזון מעובד וארוז – תוכלו גם להמעיט את החשיפה שלכם ל BPA וכימיכלים הנמצאים באריזות פלסטיק.

  • הגבילו את צריכת הסוכר שלכם. המנעו משתיית משקאות ממותקים,צמצמו את אכילת הממתקים ודברי המאפה המתוקים. שימו לב כי גם ביוגורט יכולה להיות תוספת סוכר ממנה אנחנו רוצים להמנע.

  • שימו לב לכמויות הנתרן (מלח) שאתם צורכים. רוב הנתרן המיותר שאנו צורכים מגיע ממזון מעובד. אם הפחתתם בכמות המזון המעובד שאתם צורכים – אתם כבר כמעט שם. כדי להפחית בכמויות המלח בהן אתם משתמשים בבישול – השתמשו בחומץ, תבלינים ועשבי תיבול.

  • התחשבו בסביבה. כשאתם צורכים ירקות אורגניים אתם מפחיתים את כמות הרעלים בהם נעשה שימוש וכתוצאה מכך את הפגיעה בטבע שייצור המזון שלכם גרם. 
    גם אכילה של פחות בשר, חלב וגבינות היא הרבה יותר יעילה מבחינה אקולוגית ודורשת מהכוכב שלנו פחות מים ואנרגיה. 

רוצים גם אתם להצטרף למהפיכת התזונה הנקייה ולאכול כמו אליזבת הארלי?*

היום – המהלך הזה מאוד פשוט ואפשרי!

הזמינו כעת משלוח ירקות אורגניים, ותוכלו ליהנות מירקות אורגנים סופר טעימים וטריים 🛡️באחריות🛡️ במחירים נוחים 💸ובמשלוח עד פתח הבית

הצטרפו למנוי השבועי של "האורגני", וקבלו 5% הנחה נוספים, מדי שבוע, על כל המוצרים בחנות!

 

 

* תזונה נקייה: הסוד של ליז הארלי. כתבה באתר פוקס ניוז: https://www.foxnews.com/entertainment/elizabeth-hurley-53-rocks-enviable-body-in-a-honey-bikini