ראו פוד Raw food

תזונת רואו פוד מבוססת על ההבנה שחימום מזון מעל לטמפרטורה של 50 מעלות מחסל אנזימים וחיידקים המועלים לעיכול, ובישול גורם לאיבוד חלק נכבד מהערכים התזונתיים. 

לא בטוח שתרצו להיפרד לשלום מהכיריים ומתנור האפייה לתמיד,

אך אחרי שתכירו את תזונת הרואו פוד, ייתכן שתבחרו לקחת הפסקה שבה תאכלו קצת יותר קרוב לטבע, ותכירו את היתרונות של חומרי הגלם שהוא מציע.

ראו פוד Raw food

מחקרים עדכניים גילו כיצד צריכת מזון מבושל משפיעה על הרכב המעי שלנו ועל אוכלוסיית החיידקים שבו, בדרך שונה ממזון חי – רואו פוד (באנגלית Raw Foods) אשר לא עבר כל תהליך של חימום.

רואו פוד: איך עושים את זה נכון?

אפשר בקלות לקפוץ למים ולהתחיל לאכול פירות וירקות טריים, קטניות מונבטות ולחם רואו מדגנים מונבטים.

אבל, חשוב לדעת: אם מעבר לתזונת רואו פוד יקרה בצורה לא נכונה והדרגתית, אתם עלולים להתייאש מהר או לחוות אי נוחות בקיבה.

במאמר הבא נפרט את הצעדים שיעזרו לכם להתחיל בקלות ולגלות את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.

אם קשה לכם לבד, מומלץ למצוא מלווה שיעבור אתכם על הכללים, ויעזור לכם להבין באיזה שלב אתם נמצאים ומה עומד להתרחש.

צעד ראשון: הבינו את המניעים שלכם

בשלב הראשון אנו ממליצים להתחיל לנהל יומן תזונה שיכלול את התפריט הנוכחי שלכם, איך אתם מרגישים ולמה אתם זקוקים לשינוי. 

תעדו את מצבכם הבריאותי ואת המטרות התזונתיות והבריאותיות שתרצו להשיג בעזרת השינוי. אם המטרה היא ירידה במשקל, למשל, ציינו את מס' הקילוגרמים שתרצו להוריד.

הציבו תאריך יעד לסיום, שבו תוכלו להעריך את המצב ולבחון את ההצלחה של השינוי התזונתי עם תובנות להמשך.

צעד שני: אמצו גישה חיובית והיעזרו בחכמת ההמונים

האם אתם מתרגשים לקראת השינוי התזונתי?

האם אתם אופטימיים לגבי מה שתצליחו להשיג?

חשיבה חיובית והתרכזות במטרה הן תנאים הכרחיים לפני היציאה למסע זה. אם תצליחו לשמור עליהם לאורך התהליך, תוכלו להתמיד בו.

יש המון גישות שונות לצריכה נכונה של רואו פוד, יש ברשת קבוצות ודפים עם דעות ודוגמאות של אנשים שעשו את השינוי החלימו ומרגישים נפלא. כדאי להכיר ולקרוא, לשמוע ממקורות ראשונים על איכות השינוי שהתזונה הזו מביאה איתה.

צעד שלישי: ערכו רשימות

  1. אספו מתכוני רואו פוד שנראים לכם טעימים. שמרו בצד גם כמה מתכונים קלים ומהירים במיוחד לרגעים עסוקים
  2. למדו את עקרונות תזונת הרואו פוד
  3. הגדירו תפריטים 
  4. הכינו רשימות קניות: מוצרים בסיסיים, פירות וירקות טריים, רשימה לסופ"ש וכו'
  5. מצאו את החנויות הנכונות לרכישת המוצרים שבחרתם ולהשגת פירות וירקות טריים על בסיס שבועי
  6. ערכו רשימת מסעדות ושווקים מתאימים לרגעים שבהם יתחשק לכם לאכול בחוץ

צעד רביעי: הכינו את המטבח

  1. אם כל בני הבית מצטרפים לתזונת רואו פוד, רוקנו את המטבח מכל מה שאינו שייך לתזונה: מזונות מעובדים, שימורים, מאפים..
  2. צאו לקניות ומלאו את המקרר והמזווה במגוון רחב של מוצרי רואו פוד: נבטים, דגנים, קטניות, מוצרי רואו פוד ארוזים, פירות וירקות אורגניים
  3. בדקו את המטבח שלכם: האם הוא מצויד לתזונת רואו פוד? סט סכינים מעולה לחיתוך כל סוגי הפירות והירקות, בלנדר מאיכות טובה, מטחנת תבלינים, מסחטת מיצים, מעבד מזון, מסננות איכותיות, צנצנות זכוכית, כל אלה יקלו על חייכם ויהפכו את הכנת האוכל החי, שמורכב ברובו מפירות וירקות, למהנה במיוחד.

צעד חמישי: נהלו יומן מעקב

השתמשו בטאבלט, מחברת, טבלת אקסל או כל אמצעי רישום שיעזור לכם לרכז את כל המתכונים המוצלחים, התפריטים ורשימות הקניות שלכם.

בנוסף, נהלו יומן בו תפרטו מה אכלתם במשך כל יום. אפשר לעקוב גם אחרי משקל, רמות שומן ומדדי בריאות נוספים.

תעדו גם את השינויים שמתרחשים במצב הבריאותי שלכם ובהרגשתכם הכללית. 

המדדים הללו יעזרו לכם לנטר את התהליך וליהנות אפילו עוד יותר מההצלחה שלו.

צעד שישי והחשוב ביותר: תהנו מכל רגע!

זכרו: השבוע הראשון הוא לרוב המאתגר ביותר, ואחריו הכל נעשה קל יותר וכיף יותר. 

פרגנו לעצמכם כך שהמסע אליו אתם יוצאים יהיה מהנה ומספק:

נסו פירות חדשים, מזונות שמעולם לא טעמתם, מתכונים חדשים ומרגשים מידי שבוע.

צאו לאכול במסעדות שמתמחות ברואו פוד, בשלו ארוחות גורמה רואו פוד לחברים, והכי חשוב: שתפו איתנו את המתכונים והמנות שלכם כדי שנשתף ונהנה יחד אתכם🙂.

הערכת תוצאות

אחרי מעקב של מספר שבועות, חודשים, או כל פרק זמן שהגדרתם, תוכלו לבחון את הרגשתכם:

האם אתם מרגישים נפלא?

האם אין שינוי?

האם קשה לכם להתמיד?

בהתאם לתוצאות תוכלו לבחור האם להמשיך, לעשות הפסקה או פשוט לשלב אלמנטים בריאים מתוך התזונה בתפריט הישן שלכם.

בהצלחה!