מזון ויטמינים
ויטמינים בתוספים מסוימים היו למעשה מזיקים במינונים גבוהים, בעוד חריגה מהמגבלה התזונתיים היומית במזון לא הראתה את אותו הסיכון.
 
מחקר מקיף חדש שהתפרסם מציע כי עבור רוב האנשים – צריכת ירקות טריים תהיה עדיפה על פני ויטמינים. זאת, על פי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Annals לרפואה פנימית.
 
החוקרים ניתחו נתונים מ -27,725 משתתפים. כל מתנדב, מעל גיל 20, רשם את כל מה שהוא אכל במשך 24 שעות ואילו תוספי תזונה נטח ב -30 הימים האחרונים. הנתונים נאספו בין השנים 1999 ל-2010.
 
מזון ויטמינים
על פי דיווח של NBC News – צוות המחקר מצא כי קבלת מספיק ויטמין K, הנמצא נמצאו בעלים ירוקים – ומגנזיום – הנמצא בקטניות, אגוזים, דגנים מלאים, דגים ובשר – קשורה בשיעור תמותה נמוך. זאת ועוד – קבלת המינון המומלץ של ויטמין K, אבץ וויטמין A היתה קשור לשיעורי תמותה נמוכים יותר הקשורים למחלות לב וכלי דם.
עוד התברר כי לקיחת 1,000 מיליגרם של סידן ליום בצורה של תוסף מזון היתה קשורה בסיכון מוגבר לסרטן, בעוד שאצל מי שקיבל תוספת סידן ממזון לא גדל הסיכון לסרטן.
"התוצאות שלנו תומכות ברעיון כי בעוד שתוספי מזון תורמים לגידול בצריכה כוללת של מרכיבים תזונתיים, ישנם קשרים מועילים הנמצאים במוצרי מזון, אשר אינם קיימים בתוספי מזון", אמר פאנג פאנג ג'אנג מאוניברסיטת טאפטס. 
 
במבט ראשון, הנתונים הצביעו על כך שלמשתמשים הנוטלים ויטמינים בתוסף מזון יש תוצאות טובות יותר מאשר אלו שאינם נוטלים ויטמינים כלל, אבל אלה הצורכים ויטמינים בתוספי מזון נוטים גם להיות עשירים ומשכילים יותר מאשר משתמשים שאינם נוטלים ויטמינים בתוספי מזון, מעשנים פחות, מבצעים יותר פעילות גופנית, ויש להם תזונה בריאה יותר באופן כללי. כאשר נלקחו בחשבון גורמים אלה, היתרונות של תוספי מזון נעלמו.
המסקנה המתבקש תמהמחקר היא כי נטילת ויטמינים בתוספי מזון אינה ערובה לבריאות טובה.
 
"אני לא חושב שאתה יכול לבטל את ההשפעה של תזונה רעה על ידי לקיחת תוספי מזון", אמר רקה קומאר, אנדוקרינולוג בניו יורק לכתבת NBC.