מטיילים בשמש

מדינת ישראל מנסה להיחלץ אט אט מהסגר הכפוי והשבתת המשק עקב נגיף הקורונה.

דווקא בימים חשובים אלו של נסיונות לחזרה אמיצה לשגרה חשוב להקפיד על שגרה בריאה במיוחד שתעזור לנו להתמודד עם אתגרים בריאותיים שונים של גוף ונפש. 

אז במיוחד לתקופה של אחרי החגים אספנו מספר טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה בריאה במיוחד.

מטיילים בשמש

הקפידו על תזונה טריה ככל הניתן

חשוב במיוחד להקפיד תזונה טריה ככל הניתן. לירקות והפירות אותם אנו אוכלים ישנו כח חיות אשר הולך ודועך עם הזמן מרגע הקטיף ועד הגעתו לצלחת שלכם. ככל שתקפידו על רכישת תוצרת טריה ככל הניתן וישירות מהמגדלים אתם למעשה מנצלים טוב יותר את התקציב שלכם ומקבלים אוכל טרי ובריא יותר.

אוכלים מגוון ובהתאם לעונה

ככל שהתזונה שלנו מגוונת יותר אנחנו נהנים מטווח רחב יותר של ויטמינים ומינרלים שהופכים זמינים לגוף שלנו לצורך תפקוד מיטבי. הקפדה על תזונה מגוונת איכותית ועונתית מאפשרת לנו להנות ממגוון טעמים חדש, וחשיפה לפירות וירקות שלא בהכרח הכרנו ונהגנו לאכול עד כה, ובכך להעשיר את התזונה שלנו לטווח הרחוק ולהפוך אותה לבריאה יותר.

חשיפה מבוקרת ובטוחה לשמש

קשה להפריז בחשיבותו של סעיף זה: במיוחד כעת עם תום תקופת החגים והסגר הגדול, יש לנצל את ההקלות השונות ולוודא שאתם נחשפים לשמש באופן ישיר אך מבוקר לפרקי זמן קצובים ביום. זה יכול להיות בישיבה במשרד או בבית לצד החלון, בעת הליכת הבוקר או אחה"צ, או במרפסת שמש ובהליכת ההתאוררות שלכם. חשיפה זו חיונית לשמירה על מצב רוח טוב, וספיגה של ויטמין D החיוני לתפקוד תקין של מערכות שונות בגופנו.

התעמלות על כל סוגיה השונים

חשוב מאד לחזור לשגרת האימון לה הייתם מורגלים, ובאם לא הייתה לכם כזו זה בדיוק הזמן לאמץ לכם אחת שכזו. ההתעמלות טובה מאד לבריאות ובמיוחד בימים מאתגרים אלו. הקפדה על שגרת אימון תעזור לכם לשמור על משקל תקין, לחזק את מערכת השרירים שלכם, ותשמור גם על הבריאות המנטלית שלכם. נצלו ימים אלו כל עוד ניתן שכן איש לא יודע מה ילד יום והאימון הגופני טוב במיוחד לגוף ולנפש.

חזרה למסגרות מוכרות ככל הניתן ובהתאם להנחיות

השגרה חשובה לנו ולסובבים אותנו. השתדלו ככל הניתן לחזור למסגרות המוכרות שלכם בכפוך להנחיות ולתנאים המגבילים. מי שנהג להתפלל, להתאמן, להשתתף בקבוצת תמיכה או לימודים מרחוק. שובו אל ההרגל הזה מהר ככל הניתן, זה יעזור לכם לאזן את מערכות הגוף השונות, להימנע מאכילת יתר, ולשפר את מצבכם המנטלי.

תדברו על זה

ככל שהזמן נוקף ועובר יותר ויותר אנשים מגלים קשיים נוספים בשלל תחומי החיים. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם קשיים אלו היא תקשורת ושיחה עם אנשים הקרובים אליכם: ספרו להם על הקשיים שלכם, ההתמודדויות השונות שלכם, החוויות שלכם ובכלל מה עובר עליכם. זה משחרר, ועוזר להתקדם הלאה תוך שחרור מטענים מיותרים.

השקיעו יותר במזון שלכם

בתקופה זו חשוב במיוחד לחזור לתזונה הבריאה שלכם. פנקו את עצמכם בפירות וירקות שאולי לא הייתם קונים בעת רגילה מסיבות שונות. זהו בדיוק הזמן לפרגן לעצמכם את המזון המשובח והבריא ביותר שתוכלו למצוא. הגוף שלכם יודה לכם על כך. מזון טבעי בריא לעין ערוך ממזון מעובד והחיוניות והאנרגיות שתרגישו בעת שתאכלו הרבה ממנו יחזקו אתכם במיוחד בעת הזו.

הימנעו מאכילת יתר והיו קשובים יותר לגוף שלכם

ודאו כי אתם אוכלים רק כשאתם רעבים, הקפידו על ארוחות מלאות ומשביעות, הימנעו מאכילת שעמום או אכילה מול המסכים. כעת בדיוק הזמן לשמור יותר טוב על משקל תקין ולהימנע מאכילה רגשית שאינה תורמת לשיפור המצב.

והחשוב מכל שימרו על מצב רוח טוב וחיוני ככל הניתן

גוף שמח הוא גוף מוגן. ודאו שאתם מבצעים גם פעילויות מהנות ומבדרות שגורמות לכם לשמור על מצב רוח טוב וחיוני במיוחד. זוהי המלצה טובה לימים רגילים והמלצה טובה במיוחד בימים אלו. מוזיקה טובה, מפגש מרוחק או מפגש קרוב עם בני המשפחה הגרעינית, סרט מצחיק, ריקוד, ספורט – העיקר לשמור על מצב רוח טוב.

בברכת אחרי החגים שמח ובריא במיוחד,
דוד, ספי וכל צוות האורגני