ירקות ירוקים קייל

כולנו יודעים שירקות ופירות אורגניים במצבם הטבעי ביותר, טובים לבריאות שלנו. אבל כדאי לדעת שחלק מהם, במיוחד ירקות ירוקים, בריאים יותר באופן מיוחד.

כיף לגלות שהירוקים שמככבים אצלנו עמוסים בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ואפילו חלבונים איכותיים. 

ירקות ירוקים קייל

קל מאוד לשלב ירקות ירוקים בתפריט כל ארוחה, חטיף ושייק. והם קיימים במגוון גדול ומפתיע.

ירקות ירוקים אורגניים נחשבו עד לא מזמן ליקרים ונדירים. אז תרשו לנו לספר לכם, שקיים עולם שלם של עלים ירוקים שאולי אתם עדיין לא מכירים – הם נותנים שפע של טעמים, הם סופר-בריאים, ומדי פעם מצטרפים לרשימה כוכבים חדשים.

אז בחרנו את הכוכבים שישדרגו בקלות את התזונה שלכם לעשירה ובריאה יותר:

קייל

כרוב יפהפה ובריא שמתאים לאכילה בעשרות צורות ומתכונים – סלטים טריים, שייקים ירוקים, אפייה, בישול וטיגון – כן, גם צ'יפס קייל הוא מעדן אמיתי.

בכוס עלי קייל קצוצים יש יותר ויטמין סי מאשר בכוס מיץ תפוזים סחוט! יש בו יותר סידן מאשר בחלב, והוא כמובן קל יותר לעיכול. הוא עשיר בברזל ממש כמו בשר, יש בו חומצה פולית, הוא מסייע באיזון רמות הכולסטרול ומוסיף לגוף עוד המון ויטמינים ומינרליים חיוניים.

נבטי ברוקולי

ברוקולי שנקטף לפני שהגיע לבגרות, כשהוא בן 3-4 ימים בלבד, ומציע לנו יותר ויטמינים מהברוקולי הקלאסי!

לנבטי הברוקולי טעם עדין ואפילו מתקתק. הם משדרגים כל שייק, סלט או כריך ומושלמים בתור קישוט למנת גורמה.

הם מכילים סידן, ברזל, ויטמין A ו- C וסיבים תזונתיים. מנה של 100 גרם נבטי ברוקולי מכילה 2.5 גרם חלבון ו-5 גרם סיבים תזונתיים.

תרד עלים

הירוק החביב על פופאי מגיע בשני סוגים מדהימים: תרד עלים ניו זילנדי, וידיו המעודן יותר – תרד עלים טורקי עם עלים גדולים ומאורכים.

תרד עלים ידוע כמפחית את הסיכון לסרטן העור, בעל פעילות אנטי סרטנית, משפר את תפקודי המוח, עשיר בנוגדי חמצון, מסייע בחיזוק העצמות, משפר עיכול, עשיר באבץ וחומצה פולית.

עוד דבר מיוחד לגבי התרד: הוא מכיל את שני נוגדי החמצון החשובים לוטאין ובטא קרוטן ביחד. בום!

ראפיני

רפאיני עלים Rapini האורגני

ירק איטלקי מיוחד וחדש חדש, שרק לאחרונה עשה עלייה. הוא מגיע אלינו מחווה ואדם, פרמקלצ'ר ישראל.

ראפיני עלים – או "ברוקולטי", מזכיר קצת את הקייל ואת עלי הברוקולי.
ירק מצליב הנקטף כעלים לפני הפריחה, אך גם ניתן לאכול את הפרחים הקטנים והצהובים שלו.

ראפיני הוא מקור מצוין לוויטמינים K, C ו-A, אשלגן, סידן וברזל, ואפילו ידוע כתורם לעור זוהר.

טעמו המריר משתלב נפלא במטבח הים תיכוני, בתוספת שמן זית ושום טרי.