אכילה בריאה בשגרה

אז איך עברו עליכם החגים? פגישות משפחתיות? חברים? טיולים בארץ או בחו"ל? אנחנו בטוחים שלא משנה כיצד ביליתם, היה שם אוכל, וככל הנראה אפילו הרבה. כזאת היא תקופת החגים לטוב ולרע, האוכל מאחד אותנו וגורם לנו להתלכד ולהתכנס עם בני משפחה וחברים סביב שולחנות עמוסים כל טוב, ולרוב כולנו נאכל קצת יותר ממה שבאמת תיכננו או היינו צריכים. ובכן, אחרי החגים זה כאן ועכשיו, וגם הגוף שלכם ישמח לחזור לאכילה בריאה במיוחד, כזו שתשאיר אתכם בריאים פיזית ומנטלית, שגרה של דרך המלך.

 
אכילה בריאה בשגרה

קחו את הזמן שלכם לעצמכם

תקופת החגים יכולה להיות מרגיעה במיוחד מצד אחד, או לחלופין רוויה במתחים וויכוחים. בכל מקרה, החזרה לשגרה יכולה לאתגר מאד גם בפן המנטלי. הלחץ אינו יפה לבריאות, הוא פשוט גורם לכל המערכות שלנו לפעול באופן "מלחיץ"  שאינו תורם לעיכול וספיגה מיטביים של האוכל אותו אנו בוחרים לאכול. חשוב לא רק מה אוכלים אלא גם איך אוכלים. ובכן, קחו את הזמן ככל הניתן ותישארו רגועים ככל הניתן, הגוף שלכם יודה לכם על כך.

פעילות גופנית יפה לבריאות ואין בילתה

תקופת החגים היא תקופה כאוטית במיוחד מבחינת שמירה על שגרת אימונים או פעילות גופנית סדורה. ולכן, חשוב מאד לחזור לשגרת אימונים ופעילות גופנית לפחות ברמה אליה הייתם מורגלים, ואולי אף כדאי לסגל הרגלים בריאים חדשים לכבוד השנה החדשה.  בררו לעצמכם מהי הפעילות הגופנית האהובה עליכם ביותר והתמידו בה. חשוב למצוא ולשלב פעילות גופנית שאיננה מכבידה עלינו או איננה אהובה עלינו שכן אז נתקשה להתמיד.  הליכה, יוגה, שחיה, פילאטיס, משחקי כדור – זה לא ממש משנה מהי הפעילות המועדפת עליכם, אבל חשוב שתתמידו בה לאורך זמן. ובכדי שתוכלו להתמיד חשוב שתהנו מהפעילות עצמה. אז מהי הפעילות הגופנית שבאמת אהובה עליכם?

תכנון תזונתי ותיזמונו

גם אם אתם אוכלים ארוחה בודדת ביום, צמים במהלך היום, טבעוניים, צימחוניים, פירותנים, קטוגנים, או כל סוג תזונה אחרת, הגוף שלכם רגיל למנות מסויימות ובשעות מסויימות ואף לסוג אוכל מסויים. תוודאו שיש לכם זמין וטרי את כל המזון לו אתם זקוקים, ובמיוחד אם המזון שלכם דורש הכנה או קניה מיוחדת בטרם הארוחות. וודאו שיש לכם את כל הדרוש וחיזרו לאכילה בשעות ובהרגלים שהיו לכם טרם החגים. הגוף שלכם יעריך מאד את החזרה למוכר והטוב לו, ולשעות העיכול המתאימות לכם ביותר. טעות נפוצה לחשוב כי "מי שחושב כל הזמן על אוכל, יאכל גם הרבה יותר" להיפך, תכנון קפדני יותר של התזונה שלכם והתכוננות מתאימה יעזרו לכם לשמור על משקל גוף תקין ולאורך זמן.

נהלו יומן אוכל

בן אם באמצעות אפליקציה יעודית או דף נייר ועיפרון, יש כאלו הזקוקים לניהול מעקב כתוב של סוג המזונות אותם הם צורכים וההרכב שלהם. ניהול יומן יכול לעזור לאנשים לעקוב במדוייק יותר כמה קלוריות הם צורכים, ומה הרכב התזונה שלהם.

מיזעור נזקים

כולנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר אך לא כולנו מצליחים להתמיד בכך לאורך זמן, ואנחנו גם בני אדם עם חשקים, רצונות, מצבי רוח משתנים לעיתים ובכלל – כולנו לרוב יודעים את התורה, מה עושים עם זה זה כבר סיפור אחר. השתדלו להמעיט בצריכת החומרים המזיקים שאתם צורכים, גם אם כרגע אינכם מצליחים להיגמל מיהם באופן מוחלט, הפחיתו בכמויות שלהם. הגבילו או הימנעו מצריכת אלכוהול לא מבוקרת, אכילת ממתקים מתועשים, עישון, ושאר הרגלים לא בריאים. וגם אם אתם חוטאים בהם מפעם לפעם, השתדלו לעשות זאת מעט ככל הניתן וחיזרו מהר לשגרה הבריאה. דמיינו לעצמכם עגלה עמוסה בכל טוב (אתם) המטפסת בגבעת החיים, לעיתים העגלה יכולה להידרדר מעט אחורה, אבל זו לא סיבה לתת לה להתדרדר לחלוטין עד לתחתית. שימו טריז כלשהוא ועיצרו את ההידרדרות, מיד לאחר מכן תוכלו להמשיך ולטפס למרות הנפילה הרגעית.

ניהול מלאי, קניות, ואחסנה נכונה

ככל שיהיו לכם אופציות בריאות יותר לתזונה טובה – כך תוכלו לאכול בריא יותר ולהימנע מאילתורים לא ברורים, חריגה מאופי התזונה שלכם, ובעיקר להימנע מאכילת יתר במצבים של רעב מוגבר.

אנחנו ב"האורגני" מציעים לכם את האופציה של מנוי שבועי ומשלוחים עד פתח הבית. כל מה שנותר לכם הוא להזמין ולקבל עד פתח הבית את מיטב התוצרת בשיא עונתה.  תנו לנו לחסוך לכם פיתויים מיותרים ולעזור לכם למלא את הבית באוכל חי, בריא, טרי.
אז אחרי החגים שמח ורק בריאות אושר ועושר, מאיתנו צוות האורגני.