ארוחה בריאה משותפת

חלק מסימני המשבר האחרון היו בין השאר גם המסעדות שסגרו את שעריהן לסועדים, ופותחות בימים אלו ממש מחדש את דלתותיהן לסועדים.

אז כמה באמת זה היה חסר לנו? האם שגרה ללא מסעדות היא דבר רע? היכן עדיף לנו לאכול? וכיצד שומרים על תזונה מאוזנת ובריאה למרות כל הפיתויים?

על תזונה בריאה בבית וגם מחוצה לו.

ארוחה בריאה משותפת

אז איפה עדיף לנו לאכול בבית או בחוץ?

בעולם מושלם היינו אומרים לכם כי אין כמו לאכול בבית אוכל אורגני טבעי נקי ובריא. אך מה לעשות, החיים מלאים באילוצים ולא לכולנו יש את הפריווילגיה של להכין לעצמם מזון טרי ואורגני במטבח הביתי. רבים מאיתנו נזקקים לשירותי הסעדה או לחילופין תלויים במזנון הקרוב או המסעדה מתחת למקום העבודה.

אז נכון שאין תחליף אמיתי לאוכל ביתי, ולמרות זאת גם לאוכלים בחוץ כדאי להקפיד ע מספר כללים שיהפכו את הבחירה שלכם לבריאה יותר במסגרת המגבלות. ישנם כמה כללי אצבע שיעזרו לכם לאכול בריא ומזין גם כשאתם מחוץ לבית.

וותרו על הרוטב שלכם

הבחירה המועדפת למי שמקפיד על אכילה בריאה גם מחוץ לבית תהיה בדרך כלל סלט. זוהי מנה שמגישים אותה בחפץ לב ברוב אם לא בכל המסעדות ולא בכדי, סלט זוהי מנה אהובה ביותר על החיך הישראלי. ואולם, לצרוץ תדמיתו הבריאה של הסלט, לעיתים הוא מגיע עם רוטבים מתוקים ושמנים במיוחד שהופכים את כל המנה לבריאה פחות, ולעיתים ללא בריאה כלל בשל אחוזי השומן הגבוהים או תוספות הסוכר שבה.
כאשר אתם מזמינים סלט במסעדה בקשו לוותר על הרוטב באם ניתן, או בקשו שיגישו לכם אותו בצד. תתפלאו כמה קלוריות מיותרות תוכלו לחסוך באמצעות צעד פשוט זה, וכך תוכלו להנות באמת מהיתרונות הבריאותיים של סלט טרי ואיכותי.

האם אתם באמת חייבים לאכול במסעדה?

המשבר האחרון גרם לרבים וטובים לחזור ולבשל בבית או לחילופין להגדיל את כמות הבישולים הביתית. התוצאה המיידית של מעבר לתזונה ביתית באופן כמעט בלעדי היא חיסכון כספי ניכר, ועלייה דרמטית באיכות המזון אותו אנו צורכים. בענף המזון תמחור חומרי הגלם מהווה כשליש ממחיר המנה כולה וכל היתר בעצם הולך למה שמסביב" מיסים, שכר עבודה, שיווק ופרסום וכדומה. במעבר לתזונה ביתית אתם למעשה ממקסמים את כוח הקניה שלכם ויכולים להרשות לעצמכם רכישה של מצרכים טובים יותר ובכמות גדולה יותר בעבור אותו סכום שתשלמו עבור במסעדה. אז אם אתם מוכרחים לאכול בחוץ בשל סגנון החיים שלכם או הריחוק מהבית זה דבר אחד, אולם אם אתם יכולים לבחור בידקו בעצמכם, אולי כדאי לכם להמשיך ולהנות מהחיסכון הכספי ובמקביל לרכוש חומרי גלם טריים ובריאים יותר לבית?

הכינותי מראש

כאשר מכינים את האוכל בבית מראש חוסכים גם זמן וגם כסף. תתפלאו כמה כסף ניתן לחסוך מידי חודש רק באמצעות חיתוך מוקדם של ירקות ופירות בבית והבאתם בקופסא למקום העבודה. זוהי מלאכה פשוטה שאיננה גוזלת זמן רב ומשאירה לכם ממון רב בכיס. כמובן שגם בישול מראש של מאכלים הדורשים יותר זמן מעבר לחיתוך הוא משתלם ביותר. באמצעות בניה של תפריט מתאים, רכישת המצרכים בטרם עת והכנתם ללקיחה לעבודה ניתן לחסוך זמן, כסף, וכמובן להמשיך ולהקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת. הכנה מראש היא שם המשחק, ולא, זו לא סתם מליצה אלא דרך חיים אמיתית שיכולה לחסוך לכם סכומים ניכרים בכל יציאה מהבית לעבודה, לחיק הטבע, או לבילוי עם חברים.

אתם מכינים, אתם יודעים

כאשר אתם מזמינים מנה במסעדה לרוב קשה לדעת מהם המרכיבים המדויקים שלה. יתרה מזו, גם אם תבררו ותצליחו להבין את רשימת המרכיבים של המנה שלכם, אין לכם כל דרך לדעת מהם המינונים של כל רכיב ורכיב, המשימה הזו הופכת לכמעט בלתי אפשרית כאשר אתם אוכלים בחוץ. רוב המסעדות נוהגות להוסיף למזון שלהם מלח, שמן וסוכר בכמויות גבוהות מאד ובלתי בריאות בעליל. הן עושות זאת בכדי לגרום לאוכל להיות טעים יותר ולצערנו אף ממכר יותר. כאשר אתם מכינים את האוכל לעצמכם יש לכם שליטה טובה הרבה יותר על מה שנכנס לגופכם, ובאופן ישיר שליטה טובה יותר על בריאותכם.

 

מסעדה אינה בהכרח בילוי חברתי בלעדי

אכילה בצוותא הינה גורם מחבר ומקשר ביננו בני האדם, אך האם אכילה משותפת חייבת להתבצע דווקא מחוץ לבית? אין כמובן לראות במשפט זה המלצה להימנע כליל ממסעדות, וכמובן שגם להן במינון מסויים יש מקום בחיים המודרניים. עם זאת, מומלץ לנסות ולהגדיל את מספר הארוחות החברתיות בבית ולארח ולהתארח. ארוחות משותפות שכאלו המורכבות מחומרי גלם אורגנים איכותיים ובריאים במיוחד יכולות להוות תחליף לא רע בכלל למסעדות, ובכל מקרה לעזור לכם לשמור על תקציב מאוזן יותר ותזונה בריאה ומאוזנת יותר.

 
מאחלים לכם חזרה בריאה במיוחד לשגרת העבודה והתזונה,

דוד, ספי וכל צוות האורגני