החופש הגדול בפתח ומסתבר שגם תקופת "ההשמנה" הגדולה. רבים מאיתנו מרשים לעצמנו קצת יותר מהכל בתקופה זו,  ומסתבר שחופשה ארוכה עלולה בהחלט להוביל גם לאכילת יתר והשמנה. אנחנו כאן ב"האורגני" ריכזנו עבורכם מעט טיפים שיעזרו לכם לעבור בצורה המיטבית את החופש הגדול מבלי לזלול בגדול.  הכללים המוכרים לכם, גם בקיץ לא ממש משתנים אולם עם מעט תשומת לב ולא הרבה שינויים ניתן לצלוח גם תקופה מאתגרת זו ולשמור על הגזרה והתקציב גם בחופש הגדול. מוכנים לחופשה? קדימה מתחילים…

המלכודת הגדולה של חופשות הכל כלול

אז נכון ששילמתם על החופשה במיטב כספכם, ונכון שכל האוכל נראה מדהים וגם טעים במיוחד ובנוסף לכל מוגש ללא הגבלה וסביב השעון. כל אלו יוצרים אתגר גדול במיוחד גם לגדולים וגם לקטנים, אז מה עושים?  ראשית, כדאי להבין היטב מהו סוג החופשה המוצע עוד לפני שיוצאים אליה. חשוב לשאול את עצמנו האם זוהי החופשה אותה אנחנו רוצים? האם זה מתאים לנו או למשפחה? אם בכל זאת החלטתם או נקלעתם לחופשה מעין זו כדאי להקפיד על הכללים הבאים:
מקפידים על שעות הארוחות, ועל כמות הארוחות. זה שהאוכל מוגש סביב השעון עדיין לא אומר שאתם צריכים להשתתף בחגיגות זלילה בחצות, או בארוחה עתירת סוכרים בשעות הבוקר. המשיכו לאכול בשעות הקבועות והרגילות שלכם, דווקא כעת יותר מתמיד, נצלו את העובדה שבחופש שעות חדרי האוכל גמישות במיוחד והתאימו אותם לצרכיכם. כמו כן ודאו כי אתם אוכלים רק את מספר הארוחות הרגילות שלכם, אל תתפתו לארוחות כפולות או משולשות רק בגלל "שהאוכל שם", הוא ימשיך להיות שם ובכמויות גדולות במשך כל החופשה אז כדאי שתתרגלו לזה כמה שיותר מהר ותימנעו מארוחות לא מתוכננות ככל הניתן.

הימנעו ככל הניתן מלאכול חטיפים כארוחות ביניים

חטיפים תעשייתים הם לא בדיוק אוכל, עדיף להימנע מהם כל השנה ובמיוחד בתקופת החופש. הם מכילים הרבה קמחים לבנים, לעיתים מטוגנים, ומכילים תמיד עודף של סוכר, מלחושלל תוספות לא בריאות שהגוף שלכם לא ממש צריך. בחופש הגדול אנחנו נמצאים תמיד בדרך אל הפעילות או בחזרה ממנה, מה שדורש פתרונות מהירים לאכילה גם בדרכים. חטיפים זו לא הדרך ולא כדאי להסתמך עליהם כפתרון תזונתי. הקפידו על פירות חיים טריים וטובים, שקית ירקות חתוכים ופריכים, הם גם יספקו לכם את האנרגיה הדרושה, ישמרו על תחושת רעננות של הגוף, ובעיקר יעזרו לכם לשמור על תזונה תקינה גם בחופשה.

תכננו את הבילוי מראש, עדיף להצטייד עם אוכל מהבית בטרם עת

אתה הרי יודעים לרוב לאן תלכו, וגם אם לא, דעו לכם שקשה מאד למצוא מזון בריא ביציאות מחוץ לבית. רוב מקומות הבילוי מהווים סוג של "ביצות מזון" הכוללות שלל דוכני אוכל מהיר מעובד ורווי סוכרים. הסיכוי שלכם למצוא משהו בריא לאכול ובעלות סבירה לא גבוהים במיוחד. לפיכך עדיף להצטייד מראש בארוחות מוכנות מהבית על פי טעמכם, סנדוויץ בריאות, או שלל פירות העונה כך שיספיקו לכם ולכל המשפחה. זו ממש לא בושה להסתובב עם אוכל מוכן מהבית שמאפשר לכם גם לאכול בריא יותר, זול יותר, ולתכנן את העצירות שלכם באופן מושכל יותר ולהימנע מעומסים במקומות המועדים. אל תשכחו לקחת עימכם גם כלי אוכל רב פעמיים והשמחה גדולה כפליים: גם אוכלים מזין ובריא וגם תורמים לאיכות הסביבה.קצת פחות ספונטני, בטוח יותר משתלם.

שתו מים

התרגיל הכי עתיק בספר ובכל זאת עדיין ללא תחליף….. שייקים זה סבבה, מיצים טבעיים גם, וברור לכולם שיש להימנע משתיה ממותקת ככל האפשר. אבל הטיפ החשוב ביותר הוא להרבות בשתיית מים מהרבה סיבות טובות:  קל לעיכול ולא מכביד על הגוף, מרווה ונותן אנרגיה, ללא עודפי סוכר, תורם לתחושת השובע ומונע התייבשות. זה לא ממש משנה אם כבר שתיתם משהו לפני חצי שעה, שתו עוד פעם. הסתובבו עם בקבוק מים רב פעמי צמוד ותחסכו גם כסף, גם קלוריות מיותרות וגם זיהום סביבתי.

אולי קצת פחות מבשלים אבל עדיין אוכלים

לאף אחד אין ממש כוח לעמוד שעות ולבשל במטבח החם גם בקיץ הישראלי הקשוח, וכאן בדיוק נכנס האקלים הישראלי גם לעזרתנו: יש שפע של פירות קיץ שיכולים להוות תזונה מושלמת לימים החמים לכל המשפחה. אבטיחים, מלונים, אננסים, שזיפים, ענבים, סברסים, תאנים, דובדבנים, פטל, מנגו ומה בעצם לא? יש לנו שפע אדיר של פירות הקיץ שיעזרו לכם להכין ארוחות טבעיות וטעימות במיוחד שיחסכו לכם גם זמן בישול והכנות יקר ערך. במיוחד בקיץ כדאי לדאוג לשפע של פירות במקרר המהווים תזונה מצויינת משביעה וקלה להכנה במיוחד בימים החמים.דאגו להצטייד מראש בשפע של פירות העונה, ותגלו שגם בקיף קל מאד לשמור על תזונה נכונה.

לא לוותר על שגרת האימון שלכם

יש המון סיבות בקיץ למה לא לקום מוקדם, למה לוותר על האימון היומי, שבועי, ובכלל – יש תחושה כללית של כאוס בעיקר לאלו מאיתנו המטופלים בילדים קטנים הדורשים יותר תשומת לב ומבלים יותר בבית בחודשי הקיץ. אז יתכן כי תצטרכו להעביר את שעות האימון למוקדם יותר בבוקר, או לדחות הכל לכיוון של הערב או הלילה אבל הכיוון ברור: לא מוותרים על האימון ושמירה על הכושר, פשוט מתאימים אותם יותר למצב הקיים. גם אם אתם נופשים על שפת הים או הכנרת או היכן שלא יהיה, אפשר תמיד לקום שעה אחת קודם, גם את אתם בחופשה… ולנצל את הזמן לאימון כושר שימשיך לכם מצוין את היום.

אל תשכחו לבלות ולעשות כיף חיים

הקפידו גם בקיץ להישאר פעילים ככל הניתן והוו מודל טוב לחיקוי לילדים ולשאר בני המשפחה. השתדלו להפחית או להימנע ככל הניתן את זמן השהיה מול המסכים, הפחיתו את כמות המתוקים, וגם אם לפעמים חוטאים בארטיק וגלידה ושאר דברים טעימים השתדלו לפקח על הכמויות ככל הניתן ולא לשחרר רסן בצורה לא מאוזנת שתגרום להשמנת יתר בתקופת הקיץ.

חופשה נעימה!