רוצים לחיות יותר? אולי הגיע הזמן לוותר על משקאות קלים

מחקר חדש מצא שוב קשר בין מוות מוקדם לצריכה של משקאות קלים, ושאם אתם שומרים על בריאותכם שתיית מים היא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור הגוף שלכם.

המחקר האירופי הגדול מצא כי אנשים ששתו יותר משני משקאות מוגזים ביום – עם או בלי סוכר – היו בסיכון גבוה יותר למות במשך יותר מ -16 שנים מאשר אנשים ששתו שתיה מוגזת או מומתקת פחות מפעם בחודש.

דיאטות נטולות גלוטן הפכו פופולריות בעולם הרחב בשנים האחרונות, כאשר לדוגמא מעל ל 3 מיליון אמריקאים כבר מקיימים דיאטה ללא גלוטן. זהו מספר מעניין, בהתחשב בעובדה כי 82% מהאוכלוסייה לא אובחנו עם בעיות בריאותיות הקשורות לגלוטן.

קרא עוד »
מוצרים המכילים גלוטן

מחקר חדש מגלה שגלוטן אינו בהכרח רע לאנשים בריאים

אם אינכם סובלים מצליאק או כל סוג אחר של אי סבילות לגלוטן, מסתבר שאינכם חייבים להימנע או למזער את צריכת הגלוטן שלכם בהכרח.

דיאטות נטולות גלוטן הפכו פופולריות בעולם הרחב בשנים האחרונות, כאשר לדוגמא מעל ל 3 מיליון אמריקאים כבר מקיימים דיאטה ללא גלוטן. זהו מספר מעניין, בהתחשב בעובדה כי 82% מהאוכלוסייה לא אובחנו עם בעיות בריאותיות הקשורות לגלוטן.

קרא עוד »
חוזר בטחון תזונתי

חוסר ביטחון תזונתי אצל צעירים והקשר למיגרנות

במחקר חדש שנערך בארה"ב דיווחו החוקרים כי צעירים חסרי גישה למזון בריא ובמחיר סביר, היו בעלי סיכוי גבוה יותר לאבחן כסובלים ממיגרנה. המחקר מציע כי חוסר ביטחון תזונתי מוביל ללחץ פסיכולוגי, ארוחות שהוחמצו והרגלי תזונה לקויים, העלולים לעורר מיגרנה.

קרא עוד »
פירות קיץ

מזונות מומלצים במיוחד לתזונה מאוזנת בקיץ

כיצד להימנע מהתייבשות ומחוסרים  אחרים בעזרת בחירות תזונתיות המתאימות יותר לימות הקיץ.

כולנו יודעים שהקיץ הוא הזמן המושלם לעבור לכפכפים, אבל האם ידעתם שזה גם הזמן הנכון לשנות את הדיאטה שלכם? כאשר שוהים בחוץ לעתים קרובות יותר ומזיעים הרבה יותר אנו מגבירים את הסיכון לבעיות בריאותיות כמו התייבשות, רגישויות בעור ומחסור בויטמינים ומינרלים. הפיתרון הפשוט (והטעים)?

קרא עוד »

תזמון הארוחות ככלי להפחתת תיאבון ושיפור שריפת השומן

חוקרים גילו כי אסטרטגיות של תזמון ארוחות כמו צום לסירוגין או אכילה מוקדם יותר בשעות היום נראות כמסייעות לאנשים לרדת במשקל על ידי הפחתת התיאבון ולא בשריפת יותר קלוריות, על פי דו"ח שפורסם באינטרנט היום בכתב העת Obesity. המחקר הוא הראשון שהראה כיצד תזמון הארוחות משפיע על חילוף החומרים האנרגטי במשך 24 שעות כאשר צריכת המזון ותדירות הארוחות מתבצעות באופן מתואם.

קרא עוד »

יתכן ומחקר פורץ דרך מצא את הגורם הסמוי שמקשה עלינו לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן

החוכמה הקונבנציונלית על ירידה במשקל היא פשוטה: גירעון קלורי הוא כל מה שצריך כדי להוריד קילוגרמים עודפים, ומיתון צריכת הקלוריות בעתיד היא כל מה שצריך כדי לשמור על המשקל החדש. בעיני חסידי הרעיון, המורכבות האינסופית של הביולוגיה האנושית פועלת כבנק תזונתי אחד גדול. מי שמעלה יותר מדי משקל או מאבד יותר מידי משקל פשוט לא הצליחו לאזן את החשבון התזונתי שלו, אשר ניתן לאיזון על ידי הפחתת מזון שומני או פחמימות.

קרא עוד »