אמרנט, גראנולה, תו הפרמקלצ'ר, עדן בציון

שלום לכולם וברוכים הבאים לחורף,

תוצרת חדשה מחווה ואדם – עלי אמרנט – מזון-על.
אמרנטובדבריו של נדב מהחווה: "האמרנט נקרא דגן-אצטקי למרות שהוא בכלל מהמשפחה של הסלק, הערכים התזונתיים שלו גבוהים במיוחד והוא מוגדר "סופר-פוד" (מזון על). האמרנט מכיל יותר סיבים תזונתיים מחיטה, יותר סידן מחלב, חלבון מלא (הרבה יחסית לצמח – מעל 15%), ברזל, נחושת, מגנזיום, ויטמינים A ו C וגם אומגה3 , הירבוז הוא קרוב המשפחה המקומי שלו". תמונות מצורפות למי שרוצה לזהות אמרנט בפעם הבאה שיפגוש בו.

 

 

מוצר חדש מבית "שורשי ציון" שעלו על מוצר מבריק בשם גרנאולה – כלומר גרנולה נאה. זהו מוצר ייחודי של אליעזר ושרה-רוז המבוסס על כוסמת (במקום שיבולת שועל שנפוצה בגרנולות האחרות) ומכיל המון רכיבים משובחים כמו שקדים/גרעיני דלעת וחמניה/משמש ועוד.
כל הזרעים מונבטים ומיובשים בתהליך איטי של פחות מ-46 מעלות. הנבטת הזרעים מעלה את הערכים התזונתיים של הזרע ומגבירה פעילות אנזימטית, ספיגת מינרליים ומשפרת את פעולת העיכול.
המוצר אינו מכיל שמן, סוכר וגלוטן, בכלל. מהווה תחליף או גיוון מעולה וטעים לגרונלה הרגילה.

 

תו ארגון פרמקלצר ישראל

פרמקלצ'ר ישראלאנחנו שמחים לבשר על הידוק היחסים בין קהילת מזון טוב לבין ארגון הפרמקלצ'ר הישראלי,
קהילת מזון טוב והאורגני – מיזם חברתי שהיא מקיימת, הופכים להיות חברים רשמיים בארגון, מעתה תוכלו למצוא את תו הארגון על דפי האתרים שלנו ולהבין שזה עוד שיתוף פעולה פותח דלתות ומבורך שכולכם חלק ממנו.

בתור מיזם חברתי שתורם רבות לקיום והתפתחות הארגון ובתוך כך לפיתוח, קידום והקמה של יוזמות חדשות בתחום, כולל ליווי חוות וחקלאים חדשים, תמיכה בחקלאות מקיימת/קהילתית מקומית ועבודה מעמיקה של חשיפה והעלאת רמת המודעות לנושא תרבות חיים בת קייימא בישראל.

אנו גאים להיות אחד המיזמים הראשונים המצטרפים כחברים תורמים לאירגון ומקווים כי נראה בקרוב חקלאים ויוזמות נוספות מצטרפים כחברים והופכים לחלק מהמהפכה היפה.

חיוכים ותודות לחברי הוועד המנהל ובאופן אישי לברק בן חנן ונעה פלד, שהם חלק בלתי נפרד מהעשיה, תומכים מלווים ומאמינים.

כולם מוזמנים להיכנס לאתר פרמקצ'לר ישראל לקרוא, להבין, להשתתף ולתמוך בארגון שעושה מהפכה שקטה שממלאת את ישראל בטוב.

 

פעילות "עדן בציון"

חווים, לומדים, מלקטים, מבשלים וטועמים.
בהמשך ישיר לעשיה הנפלאה של ירון שרמן בתחום הלקטות במיזם האורגני, אנחנו רוצים להפנות תשומת לבכם להקמה של מרכז חדש – "עדן בציון".
זהו מרכז לקהילת הקיימות המקומית המפעיל מסגרת לימודית בתחומי ליקוט, גידול, עיבוד ושימור חמרי גלם טבעיים ממקור מקומי ומתחדש, בהתמחות מיוחדת בתחום מזון טבעי ארצישראלי.המרכז פועל במשק במושב מטע, שנמצא באזור מקסים בהרי ירושלים, במושב וסביבותיו מספר מעיינות ונחלים קטנים, בוסטנים עזובים, חורבות יישובים וטבע מדהים.
המרכז מציע שילוב בין מספר מסלולי רכישת ידע, סביב עונות השנה הכוללים: סיורי ליקוט, מפגשי לימוד קהילתיים, יערות מאכל, ביוצ'אר והשתלמויות מקצועיות, מאגר מידע וספריה קהילתית ועוד מגוון פעילויות מקיימות עם דגש על מקומי, צנוע וחכם.
ירון בדרכו הייחודית מזמין את כולם לקחת חלק בהרפתקה קסומה זו.
לתאום פעילויות ומידע נוסף ניתן לפנות לירון ,"עדן בציון"
טלפון : 0737413789, 052-7400587. דוא"ל : edeninzion@gmail.com
ניתן להתרשם מתמונות וכתוביות מהסמסטר הראשון (תודה לסער, אדם ומיה על מלאכת התיעוד).
תודה לירון שעושה, מחבר, מרגש וחולק עם כולנו ידע נדיר וחשוב.

 

ציטוט השבוע:
"טוב לחשוב על מעשי חסד, כי מעלתו של החסד כה גבוהה שהוא משפיע מטובו על האדם גם בלי עשיה"
מתוך הגיגים מאת אבי יעקבוביץ (מרפא טבעי, עורך מגזין אלומה ויועץ טבעוני).

גשמי ברכה
דוד ויוסף

 

צמח השבוע מאת טליה שניידר

מרווה

הניחוח אולי הכי ארצישראלי שיש, והתה הכי שימושי שיש. חליטת מרווה טובה לבריאות החניכיים והשיניים, לכאבי בטן ממחזור או לבעיות עיכול, לגרון ולחיזוק המערכת החיסונית.

צמח המרווה אוהב ניקוז טוב, ולכן לפעמים אנשים מתקשים לגדלו באדמה. אני מציעה לגדלו בעציץ גדול, שבתחתיתו שמתם שכבת חצץ. ולא להשקות יותר מידי, בטח לא עכשיו כשהגשם בא סוף סוף.

להשתמע,
טליה שניידר

 


בקניה מעל 480 ש''ח בחנות האורגני תקבלו במתנה בקבוק סיידר אלכוהולי 750 מ"ל של המתססה

התמונה להמחשה בלבד

להנות משפע של תוצרת משובחת ובמבצעים מעולים, עד הבית🍅

עדכונים אחרונים מהאורגני

לעדכונים שוטפים וכל מה שמעניין בעולם החקלאות האורגנית והבת-קיימא, נרשמים ומצטרפים למעגל החקלאים והצרכנים של האורגני.

האורגני מבטיח לשלוח רק דברים מעניינים ממש!