לנשים שאוכלות אגוזים בתחילת ההיריון יש ילדים נבונים יותר, כך עולה ממחקר חדש.

ילדיהם פיתחו זיכרונות טובים יותר, רמות גבוהות יותר של תשומת לב ומיומנויות חשיבה נוספות.

בסביבות שלושה חופנים של אגוזים בשבוע – 90 גרם – בשלושת החודשים הראשונים של ההריון היה הטוב ביותר

החוקרים מציעים אגוזי מלך, שקדים, בוטנים, צנוברים או אגוזי לוז בעיקר בשל חומצות השומן בריא שלהם.

המומחים, ממכון ברצלונה לבריאות עולמית, חקרו 2,200 זוגות של אימהות והילדים שלהן. הנשים השלימו שאלון על הרגלי אכילה, והילדים השלימו בחינות מרובות. בחינות אלה נועדו להעריך את מיומנויות החשיבה שלהם, יכולת הקשב והזיכרון שלהם בגיל 18 חודשים ו- 5 ו- 8 שנים.

אלה שאמהותיהם אכלו הכי הרבה אגוזים בשליש הראשון של ההריון שלהם קיבלו את התוצאות הגבוהות ביותר.

ראש המחקר, פירנצה גיניאק, אמר: "זהו המחקר הראשון שמטרתו לבחון את היתרונות האפשריים של אכילת אגוזים במהלך ההריון על התפתחות המוח של הילד בטווח הארוך".

"המוח עובר סדרה של תהליכים מורכבים במהלך ההריון וזה אומר שהתזונה האימהית היא גורם מכריע בהתפתחות המוח העוברי ועשויה להיות לו השפעה ארוכת טווח".

"האגוזים שלקחנו בחשבון היו אגוזי מלך, שקדים, בוטנים, צנוברים ואגוזי לוז".

"אנו חושבים כי ההשפעות החיוביות שנצפו יכולות להיות בשל העובדה כי אגוזים הם בעלי רמות גבוהות של חומצה פולית, בפרט חומצות שומן חיוניות כמו אומגה -3 ו אומגה -6".

"מרכיבים אלה נוטים להצטבר ברקמות עצביות, בעיקר באזורים הקדמיים של המוח, המשפיעים על הזיכרון ועל תפקודי ביצוע שונים".

המחקר בחן גם את צריכת האגוזים בשלושת חודשי ההיריון האחרונים, אך מצא כי הייתה להם השפעה מועטה בלבד.

אגוזים ידועים כבר כתורמים להפחתה של הסיכון ללחץ דם גבוה, ולהפחתת סוכרת ועלולים להגן גם מפני ירידה בתפקוד המנטלי בגיל מבוגר.

אתר האינטרנט של NHS אומר: "אגוזים עם תחולת סיבים גבוהה, ואגוזים ללא מלח מהווים חטיף טוב. אבל הם עדיין מכילים רמות גבוהות של שומן, אז תאכלו אותם במתינות ".

ממצאי המחקר פורסמו בעיתון האירופי לאפידמיולוגיה.