אבוקדו בריא מזון על

אוהבים אבוקדו?

אבוקדו מתאים למגוון ענק של מאכלים ומתכונים, יש לו מרקם ייחודי וטעם נהדר.

אך אלה לא הסיבות היחידות שהופכות אותו לפרי כל כך אהוב ופופולרי במטבח הישראלי. הוא נחשב למזון-על, או במילים אחרות: פצצת ויטמינים ומרכיבים בריאותיים.

אבוקדו בריא מזון על

הוא אחד הפירות היחידים המכילים שומן, והשומנים שבו בריאים. יחד עם הערכים התזונתיים הגבוהים שבו, יתרונותיו הרבים הופכים את האבוקדו למקור אנרגיה איכותי במיוחד.

100 גרם אבוקדו מכיל 250 קלוריות שופעות בריאות.

מהו מזון על?

המונח סופר-פוד או מזון-על מתייחס למאכל מסוים שמספק לגוף כמות גבוהה של חומרים מזינים ונוגדי חמצון, בהשוואה למזונות אחרים. אנו רגילים לשמוע מידי פעם על "כוכבים" חדשים שהתגלו כמזונות על, אבל האבוקדו היה כאן קודם. הוא בריא לפחות כמו ספירולינה ועשב חיטה, אך הוא כמובן זמין וזול יותר. לכן, הוא ללא ספק נושא את התואר מזון-על בכבוד.

7 יתרונות בריאותיים 🥑 שיעשו לכם חשק לאבוקדו

1. אבוקדו טוב ללב

מחקרים הראו שהוא משפר משמעותית את רמות הכולסטרול הטוב וכך מקטין את הסיכון למחלות לב, שבץ והתקף לב.

2. אבוקדו ושמן אבוקדו משפרים ספיגת ויטמינים

כשאתם אוכלים ירקות, פירות ועוד מאכלים עשירים בוויטמינים ומינרלים, אכלו אותם יחד עם אבוקדו.

מחקרים גילו כי השמן שבאבוקדו מסייע לגוף לספוג שפר את ספיגת הוויטמנים ונוגדי החמצון לגוף וכך מגביר פי 4 את ההגנה מפני רדיקלים חופשיים הגורמים למחלות.

3. מצויין לטיפוח העור והשיער

החומרים המזינים הרבים שבאבוקדו מעודדים את בריאות העור. הם מסייעים לאיזון עור יבש וסדוק, ולכן אפשר למצוא רכיבי אבוקדו במוצרי קוסמטיקה אורגנית. ניתן גם להכין מסכות פנים ושיער מאבוקדו. שמן פרי האבוקדו נמצא כמקל על סימפטומים של פסוריאזיס, קשקשת וגירודים.

4. אבוקדו מככב בתפריט ניקוי כבד לטיהור הגוף מרעלים

האבוקדו מכיל כמויות גדולות של אשלגן, מינרל חיוני שמסייע לתהליך ניקוי הכבד, לשמירה על קצב לב תקין ולהפחתת לחץ דם גבוה. לכן, אכילת אבוקדו היא חלק חשוב בתפריט ניקוי רעלים: הוא מסייע לתהליך הירידה במשקל וניקוי מערכות הגוף באופן טבעי.

5. אכילת אבוקדו משפרת את הראייה

הפיגמנטים האורגניים שבאבוקדו, לוטאין וזאקסנטין הם נוגדי חמצון הקיימים באופן טבעי ברשתית העין, אך הכמויות שלהם יורדות עם הגיל וגם בעקבות תזונה לקויה. תוספת של פיגמנטים אלה הכרחית לשמירה על בריאות העיניים ולהקטנת הסיכון ללקות במחלות הגורמות לעיוורון כמו קטרקט וגלאוקומה. 

6. אבוקדו חיוני לספורטאים מתחילים ומקצועיים

לאחר אימון גופנו זקוק להתאוששות ולמילוי מאגרים. אבוקדו הוא אחד המאכלים שחשוב לשלב בתפריט של מתאמנים בכל הרמות. הוא מוסיף קלוריות בריאות הנחוצות לבניית השריר ולשמירה על רמות האנרגיה הדרושות לתפקוד מיטבי לפני ואחרי פעילות.

7. משפר את התפקוד הקוגנטיבי

מחקר משנת 2017 הראה כי אכילת אבוקדו אחד מידי יום שיפרה משמעותית את הזיכרון ואת הכושר לפתרון בעיות בקרב קבוצת קשישים בריאים. 

 

אבוקדו הוא ללא ספק אחת המתנות שיש לטבע להציע לנו. רעבים? יש לנו מגוון מתכוני אבוקדו בריאים וטעימים.

 
בתאבון!